هارلی دیویدسون که به اختصار آن را H-D نیز مینامند، نام تجاری نوعی موتورسیکلت است که در کشور آمریکا توسط شرکتی با همین عنوان تولید میشود. مرکز این شرکت در میلواکی آمریکاست. شرکت هارلی دیویدسون در سال 1903 توسط ویلیام هارلی و آرتور دیویدسون تاسیس شد. در سال 1901 ویلیام س. هارلی 21 ساله، به فکر طراحی موتوری کوچک با ظرفیت 7/07 اینچ مکعب و چرخ دندههای چهار اینچی افتاد. این موتور برای استفاده در بدنه دوچرخه پدالی معمولی طراحی شده بود. در طول دوسال بعد هارلی و دوست دوران کودکیاش آرتور دیویدسون با استفاده از مغازه ماشینآلات میلواکی، در منزل دوستشان هنری ملک به کار روی دوچرخه موتوریشان پرداختند. پس از بررسی و کار روی چند نمونه اولیه، آنها از پشتیبانی برادران آرتور به نامهای «ویلیام» که تعمیرکاری ماهر و «والتر» که مکانیکی کارآزموده بود، برخوردار شدند. در سال نخست فعالیتهای این شرکت، آنها موفق به تولید سه موتورسیکلت شدند و نخستین محصول هارلی دیویدسون در مسابقات موتورسواری میلواکی در سال 1904 شرکت کرد.
پس از کسب این موفقیت، هارلی دیویدسون تولید و فروش قطعات موتورسیکلت را نیز آغاز کرد. فعالیتهای هارلی دیویدسون تا سال 1913 از پیشرفت قابلتوجهی برخوردار شده بود و این شرکت تملک پنج کارخانه در ناحیه صنعتی میلواکی را بر عهده داشت. در همان سال، هارلی دیویدسون موفق شد رکورد تولید 16 هزار و 284 موتورسیکلت را به ثبت برساند. با آغاز جنگ جهانی اول، هارلی دیویدسون شاهد کاهش خریداران تجاری خود بود، اما ارتش آمریکا سفارش 15 هزار موتورسیکلت را به این شرکت داد. با اتمام جنگ، هارلی دیویدسون بار دیگر روند صعودی میان تولیدکنندگان موتورسیکلت را از سر گرفت و تا سال 1920 با تولید سالانه بیش از 28 هزار موتورسیکلت به شرکت پیشرو در حوزه فعالیت خود مبدل شده و موتورسیکلتهای آنها در 67 کشور فروخته میشد.
در سال 1921 این موتورسیکلت در مسابقهای با متوسط سرعت 160 کیلومتر بر ساعت مقام اول را به دست آورد. در دهه 80 ژاپنیها اقدام به صدور موتورسیکلتهای کم کیفیت به آمریکا کردند تا بازار را از دست تولیدکنندگان خارج کنند ولی هارلی دیویدسون با تلاشهای فراوان توانست از این مسئله رهایی یابد. در سال 2000 شرکت فورد موتور، موتور تولید شده توسط هارلی دیویدسون را با لوگوی آن روی مدل F-150 خود اضافه كرد. اول ژوئن 2006 آغاز ساخت موزه هارلی دیویدسون در Menomonee river valley با 12هزارمتر مربع فضا و 75میلیون دلار هزینه بود که در سال 2008 گشایش یافت و شامل کلکسیونی عظیم از تولیدات شرکت، رستوران و کافه و سالن اجتماعات بود. ارزش شرکت در سال 2009 با 43درصد کاهش به 34/4میلیارد دلار رسید و پیشبینی شد که این مسئله باعث کاهش 66درصدی سود شرکت شود.
در همان سال آنها از برنامه ورودشان به بازار هند خبر دادند و فروش موتورسیکلتهایشان را در هند با ایجاد یک شعبه نزدیک دهلی آغاز کردند. در سال 2010 هارلی دیویدسون اعلام کرد که مجبور است 54میلیون دلار از هزینههای تولید خود را کاهش دهد و برای این منظور، دو کارخانه و یک مرکز پخش را تعطیل و اعلام کرد که تعدیلی 25 درصدی در نیروی کار خود خواهد داشت. موتورسیکلتهای تولیدی توسط هارلی دیویدسون در مسابقات زیادی شرکت داده میشوند و همیشه به بهترین مقامها دست مییابند. در سال 2010 شرکت کنندهای با این موتورسیکلت توانست رکورد بلندترین پرش با موتورسیکلت را با ارتفاع 183/7 فوت به دست آورد.
در پایان سال مالی 2009 این شرکت گردش مالی معادل 4/29 میلیارد دلار داشته است و درآمد عملیاتی آن 70/6 میلیون دلار بوده است. در سال 2014 نیز این شرکت موتورهای مسافرتی خود را دوباره طراحی کرد و یکی از تغییرات آن بالا بردن بازدهی موتور، صفحه نمایش لمسی 4/3 یا 6/5 اینچی، دارا بودن بلوتوث و GPS، ارتباط USB و شارژ، ترمز ABS، بهبود طراحی و راحتی بیشتر راننده است.