یکشنبه, ۲ دی(۱۰) ۱۴۰۳ / Sun, 22 Dec(12) 2024 /
           
فرصت امروز

نیروهای هر سازمان، از جمله دارایی‌های نامشهود به‌شمار می‌آیند که جزو مسیرهای سودآفرینی در سازمان هستند. بعید نیست شما خواننده محترم، بعد از مدتی فعالیت به‌عنوان مدیر و تصمیم‌گیر یک کسب‌وکار و سازمان و غرق شدن در چالش‌هایی که هر روزه پیش پایتان قد علم می‌کنند و شما را به واکنش وا می‌دارند، امروز فراموش کرده باشید که در دور و اطراف‌تان انسان‌هایی فعالیت می‌کنند که اگر نباشند کسب‌وکارتان مفهوم امروزی خود را از دست می‌دهد.

این حقیقت به‌ویژه درخصوص کسب‌وکارهایی که فروشنده خدمات هستند پررنگ‌تر است. چرا که در حوزه خدمات، شما فروشنده آنی هستید که نیروهای‌تان خلق می‌کنند و وابستگی‌تان به نیروها، پررنگ‌تر است. بپذیریم که مدیریت منابع انسانی، یکی از دشوارترین شاخه‌های مدیریت در سطوح کلان و نیز یکی از آزاردهنده‌ترین دل‌مشغولی‌های هر مدیر است. چرا که در حوزه مدیریت منابع انسانی، شما با موجودی پیچیده به نام انسان مواجه هستید که دنیای مطلوبش هر لحظه در حال تغییر است و این شمایید که باید این تغییر را به نفع سازمان‌تان مدیریت کنید.

 

البته در این مطلب هیچ قصدی جهت ورود به حوزه مدیریت منابع انسانی وجود ندارد. آنچه در این نوشتار به دنبال آن هستیم، نقش نیروهای درون سازمان در برندینگ و شیوه‌های برند شدن در ذهن آنها است. البته برای ورود به اصل مطلب باید بپذیریم که نیروهای انسانی نقشی بسیار پررنگ در موفقیت برندها دارند و اگر شما نیز به‌عنوان مالک یک برند دوست دارید از این نقش پررنگ به‌گونه‌ای شایسته استفاده کنید، ضروری است در گام نخست این حقیقت را بپذیرید و به چند پیشنهادی که در ادامه آورده می‌شود، جامه عمل بپوشانید. اگر دوست دارید برندتان در ذهن کارکنان‌تان جایگاه مطلوبش را پیدا کند بهترین‌ها را گزینش کنید.

فرآیند گزینش، نخستین مرحله موفقیت یا شکست در حوزه نیروهای انسانی سازمان است. فراموش نکنید که مسئولیت گزینش نیروهای سازمان‌تان بر عهده شما به‌عنوان مدیر ارشد است. اگر نتوانید نیروهایی شایسته برای مجموعه خود برگزینید، بی‌شک نمی‌توانید به اهداف‌تان در زمان پیش‌بینی شده دست پیدا کنید. از دیدگاه برندینگ، گزینش نیروها از این نظر اهمیت می‌یابد که شما بتوانید افرادی را وارد مجموعه خود کنید که بیشترین همخوانی را با استراتژی‌های برند شما داشته باشند. اگر برندتان را بر پایه خدمات متفاوت به مشتریان بنا نهاده‌اید، افرادی با قدرت برقراری ارتباطات با مخاطبان را به تیم‌تان راه دهید و اگر برندتان را با کیفیت بالا معرفی کرده‌اید، شما نیاز به نیروهایی با دقت فراوان دارید. البته فراموش نکنید که اگر بخواهید تیمی کارا داشته باشید، باید متناسب با هر بخش سازمان‌تان در بحث گزینش نیروها دقیق و ریزبین شوید.

به همه آموزش دهید

البته که فرد منتخب شما از مدارج قابل قبول علمی، فنی و تجربی برخوردار بوده است، اما این موضوع نیز از مسئولیت شما در برقراری نظام آموزش در سازمان‌تان نمی‌کاهد. سازمان‌های آموزنده، سریع‌تر پیشرفت می‌کنند و هزینه‌های جابه‌جایی نیروهای انسانی در آنها کمتر است. آموزش‌هایی که انتظار می‌رود شما به‌عنوان مدیر ارشد، آنها را برای نیروهای‌تان فراهم کنید، حوزه‌های تخصصی و عمومی را شامل می‌شود. نیروهایی که به اندازه یک مدیر آموزش دیده‌اند، می‌توانند برنامه‌های همان مدیر را بهتر اجرایی کنند.

* کارشناس برندینگ و سخنران حرفه ای حوزه کسب و کار

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/fjVeDQ7S
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
سفارش سئو سایتقیمت ورق گالوانیزهخرید از چینخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانلوازم یدکی تویوتاتور سنگاپورتولید کننده پالت پلاستیکیهارد باکستالار ختمبهترین آزمون ساز آنلایننرم افزار ارسال صورتحساب الکترونیکیقرص لاغری پلاتینirspeedyیاراپلاس پلتفرم تبلیغات در تلگرام و اینستاگرامگیفت کارت استیم اوکراینمحصول ارگانیکبهترین وکیل شیرازخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلقیمت ملک در قبرس شمالیچوب پلاستضد یخ پارس سهندخرید آیفون 15 پرو مکسمشاور مالیاتیقیمت تترمشاوره منابع انسانیخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختاکستریم VXدانلود آهنگ جدیدلمبهخرید جم فری فایرتخت خواب دو نفرهکابینت و کمد دیواری اقساطیکفپوش پی وی سیتماشای سریال زخم کاری 4تخت خوابخرید کتاب استخدامیقیمت کمد دیواریکاشت ابرو طبیعیپارتیشنتاسیس کلینیک زیباییریفرال مارکتینگ چیست؟ماشین ظرفشویی بوشکوچینگ چیست
تبلیغات
  • تبلیغات بنری : 09031706847 (واتس آپ)
  • رپرتاژ و بک لینک: 09945612833

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه