پرسش: مدیر کسبوکار کوچکی هستم که به تازگی در حوزه دیجیتال مارکتینگ نیز ورود پیدا کرده است. ما در راستای تبلیغات در شبکههای اجتماعی فعالیتهایی را انجام دادهایم که عمدتا عکس محور بودهاند. از آنجا که قصد داریم کیفیت تبلیغاتمان را ارتقا دهیم، در مورد نقش عکاسی در بالا رفتن اثربخشی یک تبلیغ چه پیشنهادهایی برای ما دارید؟
پاسخ کارشناس: بهصورت کلی مخاطبان جوان گرایش به جنبههای بصری دارند و سازمانهای معتبر دنیا در تلاش هستند که همواره در کمپینهای تبلیغاتی خود در فضای دیجیتال از تصاویر جذاب و متمایز استفاده کنند و در حال حاضر بخشی از تولید محتوا در فضای دیجیتال به این سمت رفته که از عکسهای جذابی استفاده شود و کلماتی را به ذهن مخاطب برسانند و معمولاً سعی میشود از جملات کوتاه و تأثیرگذاری استفاده کنند. بهصورت کلی میتوان اظهار داشت که در حال حاضر تصاویر در مقایسه با لغات ارتباط بهتری را با مخاطب برقرار میکند.
از طرفی اتکای بیشازحد به ارتباط تصویری ممکن است در تضاد با اهداف متقاعدسازی تبلیغات باشد و باید سعی شود تصاویری مرتبط با هویت سازمان و مخصوصاً محصول انتخاب شود. در همین زمینه میتوانید از محیط شبکه اجتماعی اینستاگرام استفاده کنید و با تبلیغ صفحه خود دنبالکنندگان زیادی را جذب کنید و سپس مسابقات عکاسی را راهاندازی کنید که مخاطبان شما با محصول شما عکس بگیرند و برای شما ارسال کنند و به بهترین عکس از نگاه مخاطبان و داوران جوایزی را تقدیم کنید. از این طریق میتوان ارتباط خوبی را با مخاطب برقرار کرد و به نسبت تبلیغات محیطی این نوع تبلیغ و استفاده از شبکههای اجتماعی هزینه کمتری را برای کسبوکار شما به همراه دارد.
در این میان اگر کسبوکار شما توان مالی بیشتری دارد میتوانید نمایشگاهی برگزار کنید و بهترین عکسها را به نمایش بگذارید و در فضایی که آن نمایشگاه دارد تبلیغاتی را انجام دهید و بهصورت حضوری بخشی از مخاطبان را به این نمایشگاه دعوت کنید. البته بهصورت کلی برای برگزاری این مسابقه باید تبلیغاتی را در حوزه دیجیتال انجام دهید که بتوانید مخاطبان بیشتری را جذب کنید.