نخبگان مدیریت درواقع متفکران رشته مدیریت هستند که نقش بسزایی در تغییر روشهای بهکارگیری آن داشتهاند. یکی از ویژگیهای اصلی یک نخبه، تاثیر وی در یکی از زمینههای تخصصی مثل مدیریت، استراتژی یا بازاریابی است.
نخبگان برجستهای در این زمینه وجود دارند که بعضی از آنها در سراسر دنیا مشهورند. در کتاب نخبگان در بازاریابی نوشته سالتان کرمالی و ترجمه دکتر احمد روستا و مهندس فرزاد مقدم، اسامی نخبگانی که در زمینه بازاریابی تاثیرگذار و مشهور بودند به همراه موقعیت، تخصص و تاثیر آنها آمده است. این کتاب نقش این نخبگان را بهخوبی مشخص میکند. بنابراین میتوان گفت که این کتاب درباره نخبگان بازاریابی نیست، بلکه درباره نقش نخبگان در بازاریابی است. مفاهیم مختلف بازاریابی در این کتاب هر یک بهگونهای طرح و بررسی شدهاند.
اما کتاب نخبگان در بازاریابی از یک جنبه با تمامی کتابهای قبلی بازاریابی تفاوت عمده دارد. در این کتاب شما با هریک از مفاهیم بازاریابی از دیدگاه و زبان اشخاصی آشنا میشوید که خود خالق این مفاهیم بودهاند. کتاب حاضر فشردهای از مهمترین موضوعات و مباحث بازاریابی جدید است که از زبان و منظر نخبگانی چون پیتر دراکر، لویت، پورتر، کاتلر و افرادی دیگر مطرح شده و نمایانگر نقش آنان در تکامل بازاریابی است. در 9 فصل کتاب به معرفی این نخبگان و اینکه چرا به این عنوان انتخاب شدهاند و دیدگاه های دیگر نخبگان و نویسندگان درباره آنها پرداخته شده است. در فصل آخر ابزارهای تحلیل، ماتریسها و الگوهای مورد استفاده توسط این نخبگان شرح داده میشود.
در بخشی از این کتاب آمده: «پیتر دراکر، پدر نخبگان مدیریت و نخبه همه نخبگان است. او بهعنوان استاد، مشاور، نویسنده، سخنران و نخبه برجسته بازاریابی در زمان خودش محسوب میشود. وی در سال 1946 در نخستین کتابش به نام «مفهوم سازمان» به بررسی دقیق روند امور داخلی شرکت جنرالموتورز پرداخت.» این کتاب در 160 صفحه و قیمت 5500 تومان توسط نشر سیته برای بار دوم منتشر شده است.