کتاب «توسعه مهندسی بازار با بزرگان بازاریابی و تبلیغات جهان» مجموعهای است از گفتوگوهای انجام شده با شناختهشدهترین چهرههای بازاریابی و تبلیغات جهان؛ گفتوگوهایی که در نشریه «توسعه مهندسی بازار» از نشریات کاربردی بازاریابی ایران به مدیر مسئولی پرویز درگی به چاپ رسیده است و ابعاد مختلف بازاریابی از جمله تحقیقات بازار، بازاریابی سیاسی، بازاریابی اجتماعی، بازاریابی بینالمللی، برندینگ، نورومارکتینگ، رفتار مصرفکننده، چشمانداز بازاریابی و آیندهپژوهشی را دربرمیگیرد.
این بزرگان کسانی هستند که نام بازاریابی با نام آنها گره خورده است؛ چهرههایی چون کاتلر، سولومون، آکر، آل ریس، زالتمن و سایر اساتید دانشگاههای بزرگ دنیا.
در قالب این گفتوگوها موضوعاتی چون دیدگاهها و اندیشههای پیتر دراکر، پدربزرگ بازاریابی، جایگاهسازی، برندسازی، رشد سودآوری شرکتها، تاثیرگذاری و هنر اقناع مخاطبان، کارکرد شبکههای اجتماعی در بازاریابی، تحقیقات کیفی به کمک استخراج استعارهها، پیوند بازاریابی و عصبشناسی، تجلی نوروساینس در نام و نشان تجاری، برنامهریزی برای ستادهای انتخاباتی، تاثیر هیجانها بر موفقیتهای تجاری، بازاریابی در عصر دیجیتال، ظهور و تحقق سازمانهای بدون مدیر، عادتهای بد در شرکتهای خوب و بازاریابی کارآفرینانه مطرح میشود.
بخشی از این مصاحبهها برگرفته و ترجمه شده از نشریات معتبر جهانی است و بخشی دیگر از آنها به طور مستقیم توسط نشریه «توسعه مهندسی بازار» انجام شده است.
لطف این گفتوگوها در این است که علاوه بر ارائه گنجینهای از دانش بشری در حوزه بازاریابی، تجربهها و راهکارهایی کاربردی در قالبی ساده و نرم به خواننده منتقل میشود.
تنوع و تکثر مصاحبهها به خواننده اجازه میدهد که دیدگاههای مختلف را که گاه مکمل یکدیگر هستند و گاه در تضاد کامل با هم قرار دارند، در کنار هم مورد تحلیل قرار بدهد و به ابعاد و زوایای گوناگون موضوع، اشراف پیدا کند.
این مصاحبهها توسط احمد آخوندی، محسن جاوید موید، محمدرضا حسنزاده جوانیان و مرتضی امیرعباسی تهیه و تنظیم و توسط انتشارات بازاریابی به بازار عرضه شده است.قیمت این کتاب 18 هزار تومان است.