امروزه یک کارآفرین، فرد نوآور و سازندهای است که فرصتها را تشخیص داده و درک میکند و فرصتها را به ایدههای عملی و قابل فروش تبدیل میکند، ارزش افزودهای را از طریق زمان، کوشش، پول یا مهارت کسب میکند، برای عملی کردن این ایدهها ریسکهای بازار رقابتی را تقبل میکند و مزد (پاداش)های این تلاشها را در نظر میگیرد. کارآفرینی جریانی پویا از نگرش، تغییر و ایجاد است و فرصتها برای کارآفرینان بالقوه نامحدود هستند. چنانچه شخصی بتواند ایده سودآوری را در بحبوبه آشوب و بدبینیهای موجود در محیط اقتصادی در حال تغییر عرضه کند و در چنین محیطی پخش کند، همواره فرصتهای بالقوه متوالی برای او فراهم میشود. فرصتهایی که عاری از ریسک و مخاطرات نیست و مدیریت این مخاطرات گامی مهم در مسیر کارآفرینی است.
کتاب مسیر کارآفرینی (مدیریت مخاطرات جدید) نوشته دونالد اف کوراتکو و جفری هارنسبی ترجمه دکتر حسین صفرزاده با تمرکز بر این مسئله کوشیده موضوعات مربوط به مخاطرات جدید مانند فرصتهای مخاطرات جدید، برنامهریزی، بازاریابی، تامین مالی و مدیریت رشد آن را به بحث بگذارد. در بخشی از این کتاب آمده است: تجزیه و تحلیل بازار به کارآفرین برای تشخیص میزان تقاضای موجود برای کالا یا خدمت و توجیه این تقاضا برای شروع عملیات کسبوکار کمک میکند. شرکتهای بزرگ تجزیه و تحلیل بازار وسیعی انجام میدهند، اما اینگونه نیست که تلاشهایشان را به آن محدود کنند. سرمایهگذاریهای جدید کوچکتر میتواند و باید بتواند تحقیقات بازار را به سمت تشخیص بهترین محصول یا خدمت با ساختار قیمتگذاری مناسب هدایت کند. این کتاب در 264 صفحه به قیمت هفت هزار تومان توسط موسسه کتاب مهربان نشر به چاپ رسیده است.