طی شش ماهه اول امسال افزون بر هشت هزار دستگاه خودرو «جک» به ایران صادر شده است. به گزارش «پرشین خودرو»، وو روهائو (WU Ruhao) قائممقام شرکت صادرات خودروسازی جی.ای.سی، با بیان این مطلب، ایران را در سگمنت خودروهای سواری مهمترین بازار جی. ای. سی دانست و اظهار کرد: تولید خودرو در شرکت جی.ای.سی از 50 سال قبل و با تولید کامیونهای سبک آغاز شد و هماکنون بزرگترین تولیدکننده کامیونت در چین است.
به گفته وی، جی.ای.سی با اشتغالزایی برای 33 هزار نفر سالانه شش میلیارد دلار درآمد دارد و جزو معدود خودروسازان چینی است که مبحث موتورسازی و هم قطعهسازی را در کنار خودروسازی ادامه میدهد.
قائممقام شرکت صادرات جی.ای.سی، با بیان اینکه در حال حاضر جی.ای.سی با دو شرکت در برزیل و ویتنام جوینت ونچر تشکیل داده است، متذکر شد: جک در بیش از 10 کشور مانند ایران دارای شریک است، بهطوریکه هماکنون بیش از هزار نمایندگی در چین دارد و 100 شرکت نمایندگی در اقصی نقاط جهان با جی. ای. سی فعالیت میکنند.
وی با بیان اینکه شرکت جی.ای.سی در سال 1964 و برای تولید قطعات سیستم ترمز تاسیس شد، اضافه کرد: در سال 1968 نخستین کامیونت سبک 2. 5 تن جک تولید شد، در سال 1985 نخستین خط تولید موتور و در سال 1990 خط تولید اتاق اتوبوس در این شرکت راهاندازی شده است.
روهائو ادامه داد: در سال 2002 تولید خودروهای ون و از سال 2007 میلادی تولید خودروهای سواری با تولید J7 در جی.ای.سی آغاز شد و در سال گذشته (2013) موفق به فروش 511 هزار و 595 دستگاه انواع خودرو سبک و سنگین شدهایم.
قائم مقام شرکت صادرات جی.ای.سی از مذاکره با شرکت کرمان موتور برای تولید و عرضه J2 و P1 (پیکاپ) در ایران خبر داد و گفت: ما در سال 2005 در کشور ایتالیا و در سال 2006 در ژاپن مراکز مستقل تحقیق و توسعه (R&D) راهاندازی کردیم و علاوه بر این با سه دانشگاه مرتبط در این حوزه قرارداد تحقیقاتی داریم.
وی در پایان با اشاره به اینکه محصولات جی. ای. سی در 16 کشور مونتاژ و تولید میشود از صادرات خودروهای جی.ای.سی به 120 کشور جهان خبر داد و خاطرنشان کرد: شرکت جی. ای. سی نخستین خودروسازی مستقل در چین است که بدون پارتنر خارجی موفق به کسب جایزه کیفیت در این کشور شده است.