مدیرعامل بانک سپه در دومین سمینار آموزشی بازاریابی حرفه ای ضمن بیان اینکه بازاریابی باید در تمام ارکان بانک نهادینه شود اظهار داشت: تمامی کارکنان در همه رده های شغلی باید با رفتار درست و کارکرد حرفه ای خود بازاریاب بانک سپه باشند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بانک سپه، محمد کاظم چقازردی در دومین سمینار آموزشی بازاریابی حرفه ای با رویکرد بازار سرمایه که با حضور اساتید و مسئولان بازار سرمایه، مسئولان و مدیران ارشد بانک و کارشناسان بازاریابی و کسب و کار مناطق در سالن همایش ساختمان نگین برگزار شد، گفت: این گونه همایش ها ارزش آفرین است و به تولید علم و دانش کمک می کند.
وی گفت: در همه حوزه های تخصصی همچون بانکداری روز دنیا، حاکمیت شرکتی، حسابداری داخلی و مفاهیم جدید آن، هم چنین بانکداری بین الملل نیاز است تا چنین دوره هایی برگزار شود.
مدیرعامل خطاب به کارشناسان بازاریابی گفت: با تفکر و تعقل، انسان رشد پیدا می کند و بالغ می شود. با ایده ها و افکار جدید دانش خود را عمق و توسعه دهید.
رئیس هیات مدیره با بیان اینکه طی چند سال گذشته که اداره کل بازاریابی پایه گذاری شده و شروع به کار کرده کارهای خوب و ارزشمندی انجام شده است تصریح کرد: این اداره کل بحث جشنواره پذیرندگان، برگزاری دوره های بازاریابی و کارهای تحقیقاتی را به خوبی به مرحله اجرا درآورده است.
وی با اشاره به اینکه اصالت و تجربه در درون نخستین بانک ایرانی موج می زند خاطر نشان کرد: بانک سپه، بانک مدرنی است که به خوبی توانایی رقابت با سایر رقبا در ارائه سرویس ها و خدمات جدید به مشتریان را دارد.
وی با بیان اینکه ارکان نظام از بانک بزرگ سپه انتظاراتی دارد و مسئولیت هایی را برای بانک سپه تعریف کرده تا در حوزه های مختلف اقتصادی ایفای نقش کند یادآور شد: نخستین بانک ایرانی تامین مالی پروژه های بزرگ اقتصادی و پشتیبانی از سیاست های دولت برای افزایش تولید و همچنین ایجاد اشتغال، کمک به نوسازی و بهسازی بافت های فرسوده، توجه به نیاز جوانان و مشارکت در پروژه های زیربنایی و ملی را سرلوحه فعالیت های خود قرار داده است.
مدیرعامل بانک سپه مشتری محوری و مشتری مداری را سرلوحه فعالیت های بانک سپه عنوان کرد و اظهار داشت: تمام تلاش مجموعه خدوم بانک سپه حضور اثرگذار و مثبت در عرصه های کلان اقتصادی کشور است.
رئیس هیات مدیره بانک با بیان اینکه بانک ها برای حراست و حفاظت از نقدینگی خود مجبورند هزینه های سنگینی را متحمل شوند افزود: باید وضعیت نقدینگی را به گونه ای مدیریت کنیم که توان پاسخگویی لحظه ای به سپرده گذاران را داشته باشیم. هم چنین باید سپرده گذاران را چنان نسبت به بانک مطمئن کنیم که بدانند بانک سپه بانکی با قابلیت، مستحکم ، فاقد ریسک و دارای عمق و ریشه است و منابع آنها درجای درست و مناسب سپرده گذاری شده و برای کشور مصرف می شود.
چقازردی یادآور شد: با توجه به این که بانک سپه نخستین و ریشه دارترین بانک ایرانی است لذا ساختار شکل گیری بسیاری از بانکهای خصوصی از توانایی ها و تجربیات این بانک بزرگ دولتی بوده است.
رییس هیات مدیره اضافه کرد: ریشه بزرگ ترین پروژه ها و برنامه های استراتژیک و زیربنایی کشور به بانک های دولتی و بزرگ بر می گردد.
وی همچنین به شرکت سرمایه گذاری امید اشاره کرد و گفت: این شرکت پرتفوی بزرگی دارد و در مسائل بازاریابی، قراردادها و پروتکل ها نقش تاثیرگذاری برای بانک ایفاء می کند.
مدیرعامل با اشاره به اینکه در بازاریابی باید نیازها را شناسایی کنیم گفت: در بازاریابی باید با کمک گرفتن از مسائل حرفه ای و تجارب بدست آمده موقعیت امروز بانکداری را تجزیه و تحلیل کنیم.
چقازردی با بیان این نکته که کارشناسان بازاریابی باید قابلیت ها و مزیت های بانک را درک کنند و هر جایی که بانک سپه حضور کمرنگی دارد آن را شناسایی نمایند افزود: بازاریابی انتقال تجربه، دانش و ایده های جدید است. بنابراین لازم است تا کارشناسان بازاریابی با درک موقعیت بانک بدنبال شناسایی و ارایه محصولات جدید و معرفی آن به جامعه باشند.
مدیرعامل در خصوص ارتقا جایگاه بانک سپه به بانک اول کشور افزود: باید با شناسایی نقاط قوت خود و ضعف رقبا به بانک اول کشور تبدیل شویم.
رییس هیات مدیره بانک در خصوص رشد اقتصادی 7.4 درصد که مسئولین محترم اعلام نموده اند گفت: این رشد اقتصادی نشان دهنده نقش موثر نظام بانکی است و بخش اعظم و مهم آن مربوط به پرداخت تسهیلات به واحدهای کوچک و متوسط می شود. بحث تحقق اقتصاد مقاومتی در توجه به این بنگاه ها کاملاً مدنظر قرار گرفته است و آمارهای موجود نشان می دهد که عملکرد بانک سپه در این خصوص برجسته است.
وی با بیان اینکه در ابتدای اردیبهشت ماه سالجاری 1120 بنگاه کوچک و متوسط را با مبلغ 10 هزار میلیارد ریال تجهیز منابع کردیم گفت: در حال حاضر بانک سپه 1200 پروژه را با 11 هزار میلیارد ریال تامین مالی کرده است.
چقازردی با تاکید بر این که بانک سپه پشتیبان سیاست های اقتصادی دولت است و پروژه های ملی را تامین مالی می کند خاطر نشان کرد: بانک سپه نزدیک به 10 میلیارد دلار از محل منابع صندوق توسعه ملی برای اجرای پروژه های استراتژیک قرارداد منعقد کرده است.
وی در خصوص فعالیت شعب خارج از کشور بانک سپه گفت: خوشبختانه شعب خارج از کشور بانک سپه بعد از رفع تحریم ها به نقطه ارایه خدمات مطلوب رسیده اند.
مدیرعامل بانک سپه با بیان اینکه همه همکاران بانک باید به سازمان خود تعلق خاطر داشته باشند افزود: باید به سازمان خود عشق بورزیم و به دنبال منافع بانک باشیم.
رییس هیات مدیره با اشاره به اینکه فرهنگ بازاریابی باید در همه ارکان بانک نهادینه شود تصریح کرد: با توجه به اینکه هر استان و منطقه در بازاریابی فرهنگ و اقلیم خاص خودش را دارد بنابراین باید بازاریابی متناسب با شرایط اقلیمی و فرهنگی آن منطقه باشد.
وی خاطر نشان کرد: اگر می خواهیم بانک سپه سازمانی پویا در عرصه رسالت های اجتماعی و مورد اعتماد و توجه دولت باشد باید تصویر خوب، شفاف و توام با سلامت و درستکاری از آن ارائه کنیم.
چقازردی ادامه داد: خوشبختانه با تلاش همکاران از درون بانک سپه تنها درستکاری و سلامت به چشم می خورد.
مدیرعامل درخصوص ارزش های بنیادین در بانک سپه افزود: نظم و انضباط، تکریم و رعایت منافع مشتریان از ارزش های بنیادین بانک سپه است که باید در بحث بازاریابی از آن بهره مند شویم.
وی در پایان گفت: امیدوارم خادمان خوبی برای نظام و هم چنین بانک بزرگ سپه باشیم.
لازم به ذکر است که پنل های مطرح های شده در سمینار آموزشی بازاریابی حرفه ای در خصوص آشنایی با بازار سرمایه، آشنایی با نهادهای اجرایی بازار سرمایه، آشنایی با ابزارهای تامین مالی و صندوق های سرمایه گذاری و راهکارهای ایجاد تعامل بانک و کسب و کارهای بازار سرمایه بود.
هم چنین سخنرانان این مراسم دکتر هامونی مدیرعامل شرکت فرابورس، دکتر فلاح مدیرمطالعات اقتصادی و سنجش ریسک شرکت بورس کالا، دکتر حسینی مدیرعامل شرکت بورس انرژی، مروج مدیر برنامه ریزی و توسعه شرکت سپرده گذاری مرکزی، دکتر نعمتی معاون مدیرعامل شرکت مدیریت سرمایه گذاری امید و دکتر عنایت مدیرعامل شرکت کارگزاری بانک سپه بودند.