یکی از رفتارهای لازمه مدیریت، داشتن شهامت و جسارت برای پایبندی و مقید بودن به شعار یا قولی است که از محصول یا خدمتمان ارائه میدهیم. گاهی مدیران برای اثبات قول خود کارهایی انجام میدهند که موجب اعتمادسازی برای مخاطبانشان میشود، شرط اول وفای به عهد این است که به حرفی که میزنیم یا عهدی که میبندیم ایمان داشته باشیم و سپس توانایی انجام آن را داشته باشیم.
یک مدیر موفق به خدمت یا محصولی که ارائه میکند باور دارد و اعتقاد دارد میتواند تمام آنچه را که در خصوص محصولش گفته است عملی کند، پس باید پیش از همه جسارت و شهامت امتحان کردن محصول خود را داشته باشد. اگر صاحب یک تولیدی لبنیات هستید لازم است هم خودتان هم افراد خانوادهتان دائما از محصولات کارخانه استفاده کنید که همین امر موجب اعتمادسازی برای کارکنان و سپس از طریق آنها برای هزاران نفر دیگر خواهد شد.
اگر مدیر یک آموزشگاه زبان هستید کودک خود را در کلاسهای آموزشگاه خودتان ثبتنام کنید.به عبارتی «چاه نکن بهر کسی، اول خودت دوم کسی» مصداق بارز این ویژگی لازم برای یک مدیر است.
متاسفانه یکی از نقاط ضعف مدیران کنونی برندهای داخلی، عدم تعلق خاطر و اعتماد به محصولات و خدمات ارائه شده خودشان است. در کشور ما کمتر دیده میشود صاحب یک برند یا حتی مدیران شرکتها ابتدا به ساکن، محصول یا خدمت خود را در انظار عموم امتحان کنند.
وقتی مدیر یک شرکت تولیدکننده وسایل شهربازی، تمام وسایل ساخته شده توسط شرکت را همراه با خانوادهاش افتتاح میکند بخش زیادی از اعتماد و اعتقاد مردم را برای خود میخرد و همین حرکت موجب دلگرمی کامل مردم برای استفاده از این شهربازی است و شاید دیگر نیازی به تبلیغات گسترده و نشان دادن تاییدیه ایمنی دستگاهها نباشد.
یکی از مصادیق جالب و بارز پایبندی به شعار در تیزر تبلیغاتی مربوط به برند Bissell مشاهده میشود که یک نام تجاری برای تولیدات مواد شوینده و جاروبرقیهای صنعتی و بخارشو است. بیسل برای تبلیغ و معرفی قدرت و کیفیت محصول همه کاره خود که هم بخارشو است و هم جاروبرقی به یکی از ایستگاههای خطوط مترو که تردد زیادی دارد رفته و یک تیزر تبلیغاتی و البته کاملا واقعی را تولید کرده است.
در جریان این تبلیغ میبینیم که یکی از مدیران ارشد بیسل با حضور در ایستگاه مترو، یکی از دستگاههای بخارشوی خود را به برق زده و سپس دستگاه را روشن و شروع به پاک کردن بخشی از کف مترو میکند.
پس از پاک کردن بخشی از کف زمین به وسیله بخارشو، یک ظرف غذا را روی زمین خالی کرده و شروع به خوردن آن از روی زمین میکند در نهایت هم که مقداری از قسمتهای مایع غذا را نمیتواند با دست بردارد یک تکه نان را روی زمین میکشد و مابقی غذاها را از کف زمین جمع کرده و لقمه را در دهانش میگذارد و با اشتها میخورد که همین حرکت تعجب و حتی تهوع بسیاری از رهگذران را برمیانگیزد.
نکتهای که در این تیزر تبلیغاتی مورد توجه باید قرار بگیرد، اعتماد و اعتقاد مدیران ارشد یک شرکت به محصولاتشان است؛ چیزی که در شرکتهای مختلف کمتر دیده میشود.
وقتی این برند دائما از قدرت پاککنندگی و جرمگیری سطوح سخن میراند، باید به مشتریان خود ثابت کند که این دستگاه واقعا پاکیزگی و سلامت را به خانه شما میآورد، وقتی سطحی مثل کف مترو که روزانه هزاران میکروب و ویروس و جرم را میبلعد، اینقدر تمیز میکند که میتوانی از آن به عناون یک بشقاب استفاده کنی پس باید بتوانی این ادعا را در عمل ثابت کنی، هنگامی که یکی از مدیران ارشد برند از محصول یا خدمت خود با چنین باور و اعتقادی استفاده میکند و اعتماد خود به محصولش را به معرض دید عموم میگذارد، مطمئنا حس اعتماد را در ذهن مشتریان بالقوه و بالفعل خود چندین برابر میکند.