مجلات مختلفی در جهان وجود دارند كه با تمركز روی موضوعات متنوع در صدد جلب توجه افراد به سوی خود هستند، اما ظاهراً خلاقیت هرگز از پا نمیایستد به خصوص در صورتی كه فكر كنید مجله جدید یك برند را باید با پاهایتان بخوانید. «Hansaplast» در پی كشف راهی منحصر به فرد برای تبلیغ خط تولید جدید خود به نام «FoodExpert » است. او تلاش میكند تا با طرحی فراتر از یك آگهی تبلیغاتی جذاب در یك مجله پر طرفدار این كار را انجام دهد. در ادامه مسئولان این برند تولیدكننده باند و چسب برای پا فهمیدند كه منحصر به فرد بودن آنها باید با یك نسخه سفارشی از مجلهای برجسته شود كه فقط به طرح موضوعات مرتبط با پا میپردازد.
شما چگونه چنین مجلهای را جالب میكنید؟
شاید انتشار مجلهای درباره پا چندان خوشایند به نظر نرسد. به همین دلیل یك استودیوی خلاق به نام «BEING » فرانسه پیشنهاد كرد تا آنها مجلهای را به دست مخاطبان برسانند كه واقعاً به سبكی مبتكرانه با پا خوانده میشود. به این ترتیب آنها معتقدند كه چرا یك مجله راجع به پا را باید با دست خواند؟ به همین دلیل دستاندرکاران این برند سایز و وزن مجله را تغییر دادند و آن را بزرگتر و سنگینتر كردند.سپس اجازه خواندن كتاب به خوانندهها از فاصله بیشتر داده میشود.
افزایش وزن مجله فرصت ورق زدن صفحات آن را با پا به افراد خواهد داد. این مجله با تصاویر صیقلی و رنگارنگ خود قصد جلب توجه شما و بهطور همزمان تبلیغ یك محصول به شكلی جذاب و هیجان انگیز را دارد. سری محصولات جدید « Hansaplast» موسوم به «FootExper»شامل یك كرم ضد پینه، یك دئودورانت، یك ضد عرق و یك كرم پای احیا كننده میشود كه همگی مصرفكنندگانی را هدف قرار خواهند داد که گرایش به جوانتر شدن دارند.
به همین علت ماری رینود، یك متخصص در زمینه بهداشت و سلامتی و BEING تصمیم گرفتند تا كانون توجه این كمپین بازاریابی را از باندهای كمكی به برند جذابی كه هنوز هم به مراقبت از پاهای افراد میاندیشد، تغییر دهند. علاوه بر این، بهجز انتشار مجله، آنها كمپین خود را با استفاده از هشتگ #selfeeHANSAPLAST بهطور آنلاین توسعه دادند كه عكسهای بیشتری از ورق زدن مجله با پا را پخش میكند. البته افرادی نیز وجود دارند كه میگویند آیا طرح چنین ایدهای واقعاً لازم بود؟
آنها این این سوال را مطرح میكنند كه آیا واقعاً نیاز به خواندن یك مجله با پاها احساس میشود؟ در این صورت شاید هیچ چیز جالب و خلاقانهای لزوما مورد نیاز مصرفكنندگان نباشد. به هر حال، اگر به جلب توجه افراد با استفاده از ایده جدیدی میپردازید كه قبلا حتی به آن فكر نیز نكردهاند، این اتفاق قطعاً یك موفقیت در زمینه بازاریابی است.