معمولا طراحی آگهیهای مناسبتی نیاز به یکسری المان مناسبتی دارد. «ماه» المان مناسبتی ماه مبارک رمضان است که تمامی برندها تلاش میکنند در آگهیهای مناسبتی خود بهگونهای از آن استفاده کنند. المانی که برندها تلاش میکنند، به نوعی محصولشان را به آن مرتبط کنند یا به نوعی محصولشان را با تغییر گرافیکی شبیه به آن کنند. در این باره نمونههای ایرانی و خارجی زیادی وجود دارد.
برای مثال این روزها در سطح شهر یکی از برندهای حوزه نوشیدنی المان ماه را برروی میوهای طراحی کرده که در محصولش استفاده میکند. طرح مناسبتی آگهی این برند با طرحهای قبلی آن تفاوتی ندارد و شاید مخاطب در نگاه اول متوجه مناسبتی بودن آن نشود. المان ماه برروی طرح میوه این آگهی کمرنگ طراحی شده و با توجه به اینکه مخاطب فقط چند ثانیهای ذهنش را درگیر آگهی خواهد کرد،
شاید متوجه موضوع مناسبتی آن نشود. البته این فقط مشکل این طرح نیست و بسیاری از طرحهای آگهیهای مناسبتی سطح شهر با این مشکل مواجهند. طراحان معمولا برای پوشش این مشکل سعی میکنند که از شعارهای تبلیغاتی مناسبتی استفاده کنند تا پیام به مخاطب به خوبی منتقل شود. به هرحال، همگام بودن برند در این ماه با مخاطبان باعث محبوبیت هرچه بیشتر آنها خواهد شد.