لکسوس امسال تمامی تلاش خود را برای بازپسگیری عنوان پرفروشترین خودرو لوکسِ سال در آمریکا، که در سال 2011 از دست داده بود، به کار خواهد گرفت. آمار فروش خودروها در ماه اکتبر نشاندهنده نزدیکتر شدن لکسوس به بیام و و مرسدسبنز است.
عـمـدتا به دلـیـل فـروش عـالی مدل NX200t compact crossover از ابتدای امسال تا ماه سپتامبر، لکسوس رقبای آلمانی خود را با اختلاف 2000 دستگاه بهصورت تقریبی با فروش بیش از 247،000 دستگاه خودرو دنبال میکند. فروش BMW طی 9 ماه اخیر سال 2015249،956 دستگاه بوده است، در حالی که مرسدسبنز با فروش 249،890 دستگاه در رتبه دوم قرار دارد.
سال گذشته، BMW با فروش چیزی نزدیک به 340 هزار خودرو، در رتبه اول پر فروشترین خودرو لوکس بود، در حالی که مرسدسبنز چیزی بیش از 330هزار دستگاه فروش داشت. لکسوس با فروش 311هزار اتومبیل با اختلاف در رتبه سوم قرار داشت. اما امسال لکسوس با ارائه یکی از معتبرترین مدلهای خود درصدد آشفته کردن تسلط این دو رقیب بزرگ است.
در سال 2011 وقوع سیل و سونامی در ژاپن، باعث ایجاد اختلال در تولید خودروهای لکسوس شد و به رهبری او در فروش خودروهای لوکس در آمریکا که بیش از یک دهه بود، پایان داد. BMW در سال 2011 و 2012 این عنوان را در رقابت با سایرین ربود. سپس مرسدسبنز در سال 2013 این عنوان را از آن خود کرد و BMW آن را در سال 2014 پس گرفت و با اینکه فروش لکسوس در سال 2014، افزایش 14درصدی داشت هیچ دلیلی برای اینکه لکسوس این عنوان را تهدید کند وجود نداشت.
به جز اینکه لکسوس به این روند با افزایش 12درصدی فروش از ابتدای امسال تا ماه سپتامبر ادامه داد، لکسوس برای قدردانی از این امر، در ابتدای امسال مدل NX خود را ارائه کرد. NX200 ترکیبی از یک بدنه خوش فُرم، فضای داخلی راحت، همان سبک رانندگی نرم لکسوسی و امکانات داخلی شایسته است که در ابعاد مدل RX ارائه شده است. این ماشین همچنین دارای یک موتور چهار سیلندر دو لیتری توربو شارژ است که 245 اسب بخار قدرت دارد.
قیمت اولیه آن 35،500 دلار (یا 40،700 دلار برای مدل هیبریدی) است که گرانتر از BMW X1 و Benz GLA است اما لکسوس که در دهه پیش با تولید مدل RX نخستین ماشین لوکس را در این رده به وجود آورد، به خوبی میداند که در این زمینه چه باید بکند.
منبع: Forbes