پنجشنبه, ۶ دی(۱۰) ۱۴۰۳ / Thu, 26 Dec(12) 2024 /
           
فرصت امروز

لوگو قلب تپنده برند شماست

8 سال پیش ( 1395/7/11 )
پدیدآورنده : معراج آگاهی  

این روزها شاهد فعالیت صدها برند در سراسر جهان هستیم، اما در این میان تعریف دقیق لوگو چیست؟ شاید ارائه یک تعریف دقیق از لوگو امکان پذیر نباشد اما غیر  ممکن هم نیست. لوگو یکی از بخش های اساسی یک برند و هرگونه برنامه و استراتژی بازاریابی محسوب شده و بیش از هر چیز دیگری به آن توجه می شود. بنابراین با توجه به تعریف ارائه شده می خواهیم بررسی کنیم لوگو چیست و دقیقا چه کاری انجام می دهد؟

در نگاه نخست لوگو به ما کمک می کند تا نام یک برند را به خاطر سپرده و بدانیم که چنین برندی وجود دارد. درواقع لوگو سبب می شود تا نام یک برند را در ذهن خود حک کنیم. بدون لوگو یک محصول هرچقدر هم که خوب و باکیفیت باشد قطعا محو خواهد شد.

شما نمی توانید یک برند بدون لوگو باشید چراکه مخاطبان و مشتریان باید شما را به خاطر بسپارند و به همین دلیل فعالیت یک کسب و کار بدون لوگو امکان پذیر نخواهد بود. تصور کنید برای خرید شوینده Tide به فروشگاه مراجعه کرده اید، چنانچه لوگوی بزرگ و نارنجی این شوینده را در قفسه فروشگاه نبینید چگونه آن را پیدا می کنید؟

از دیدگاه بازاریابی کاربرد لوگوها بسیار بیشتر از یک نماد است که با آن برندی را به خاطر آوریم، به بیان دیگر لوگو بیانگر ارزش های یک برند بوده و به نوعی نشان دهنده تمامی وعده های این برند به مشتریان خود است. به عنوان مثال هنگامی که ما لوگوی کوکاکولا را مشاهده می کنیم تمامی احساسی را که به هنگام نوشیدن محصولات این شرکت داریم به خاطر می آوریم.

شادی، تازگی، یک پیک نیک خانوادگی یا حس آمریکایی بودن از جمله احساساتی است که به هنگام نوشیدن نوشابه های کوکاکولا به یاد می آوریم. برند کوکاکولا امروزه به خوبی در سراسر جهان و در میان فرهنگ های گوناگون جا افتاده و لوگوی آن حتی در زبان های مختلف به راحتی شناخته می شود.

لوگو به برندها کمک می کند تا خود را نسبت به سایر برندهای فعال در آن حوزه تجاری یا صنعتی خاص متمایز سازند.
 

استفاده از رنگ، فونت، سایز منحصربه فرد و طراحی گرافیکی خاص سبب می شود تا یک لوگو خاص و بی همتا شود. فراموش نکنید که لوگوهای دو برند هرگز نمی توانند مشابه یکدیگر باشند خصوصا آنکه هر دو در یک صنعت یا زمینه تجاری مشترک فعالیت داشته باشند.

آیا می توانید تصور کنید که لوگوی اپل یک سیب نباشد؟ یا لوگوی کنسول اکس باکس مایکروسافت به جای آن X سبز رنگ یک X قهوه ای یا قرمز باشد؟ بدون شک چنین چیزی امکان پذیر نیست و این موضوع بیانگر اهمیت لوگو در زمینه ایجاد تفاوت میان برندها است.

شایان ذکر است لوگوها به ما اجازه می دهند تا از احساسات موجود نسبت به برند خود بهره مند شویم. چراکه لوگوها احساس و تصویر ذهنی ما را نسبت به یک برند و محصولات آن شکل می دهند و با دیدن آن حس خاصی نسبت به یک برند در ما ایجاد می شود.

 برای نمونه دیدن برند نایکی حس هیجان را در شما ایجاد می کند خصوصا اگر ورزشکاری حرفه ای بوده یا از هواداران سرسخت برند نایکی محسوب می شوید.

در بسیاری از موارد نیازی نیست نام برند بخشی از لوگوی آن باشد تا ارتباط مناسبی میان آن و مشتریان برقرار شود و این موضوع معمولا مشکلی در فرآیند جذب مشتریان ایجاد نمی کند. درواقع مشکل اصلی زمانی بروز می کند که برندها بیش از حد به لوگوی خود اعتماد می کنند. در چنین شرایطی اگرچه برندها به ما کمک می کنند تا احساسات مخاطب را برانگیخته و از منافع آن بهره مند شویم، اما ممکن است از سوی دیگر زمینه را برای محو شدن برند بدون آنکه کسی متوجه آن شود فراهم کنند.

به عنوان مالک یک کسب و کار کوچک یا فردی صاحب سرمایه و کارآفرین، باید مدت زمان طولانی در مورد برندتان به تفکر و تعمق بپردازید. پس از بررسی های لازم در رابطه با عناصر مختلفی که قرار است ارتباط میان شما و ضمیر ناخودآگاه مخاطبان تان را برقرار کند، تصمیم گیری کرده و لوگوی منحصربه فرد برندتان را طراحی کنید.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/nyUALsh2
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
سفارش سئو سایتقیمت ورق گالوانیزهخرید از چینخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانلوازم یدکی تویوتاتولید کننده پالت پلاستیکیهارد باکستالار ختمبهترین آزمون ساز آنلایننرم افزار ارسال صورتحساب الکترونیکیقرص لاغری پلاتینirspeedyیاراپلاس پلتفرم تبلیغات در تلگرام و اینستاگرامگیفت کارت استیم اوکراینمحصول ارگانیکبهترین وکیل شیرازخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلقیمت ملک در قبرس شمالیچوب پلاستضد یخ پارس سهندخرید آیفون 15 پرو مکسمشاور مالیاتیقیمت تترمشاوره منابع انسانیخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختاکستریم VXدانلود آهنگ جدیدلمبهخرید جم فری فایرتخت خواب دو نفرهکابینت و کمد دیواری اقساطیکفپوش پی وی سیتماشای سریال زخم کاری 4تخت خوابخرید کتاب استخدامیقیمت کمد دیواریکاشت ابرو طبیعیپارتیشنتاسیس کلینیک زیباییریفرال مارکتینگ چیست؟ماشین ظرفشویی بوشکوچینگ چیستتور سنگاپورخرید PS5
تبلیغات
  • تبلیغات بنری : 09031706847 (واتس آپ)
  • رپرتاژ و بک لینک: 09945612833

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه