براساس یك مطالعه انجام شده، برای نخستین بار در سال 2015 بودجه تبلیغات تلویزیونی از 7 میلیارد دلار فراتر رفت كه از فعالیت برندهای آنلاینی نظیر Netflix، فیسبوك و گوگل ریشه میگیرد. این رقم در مقایسه با پارسال بیش از 700 میلیون دلار افزایش یافت. به گفته سازمان بازاریابی «Thinkbox»، درآمد تبلیغات در انگلستان با 7.4درصد رشد در سال 2014، بهطور كلی در سال گذشته به 7 میلیارد و 350میلیون دلار رسید. در نتیجه برای ششمین سال متوالی درآمد حاصل از تبلیغات تلویزیونی در انگلستان افزایش یافته است.
این رقم همچنین شامل بودجه اختصاصی برای حمایت مالی، زیرنویسها، پخش ویدئوهای منتخب و تبلیغ یك محصول در قالب یك فیلم یا برنامه تلویزیونی میشود.در حالی كه روزبهروز و بیش از پیش تبلیغكنندگان در تلویزیون – بهویژه در حوزه خودرو، امور مالی و محصولات پرمصرف – در مجموع مبلغ سرمایهگذاری خود را بهطور متوسط تا 16درصد بالا بردند، تغییر رویكرد برندهای دیجیتال به سوی تلویزیون در نتیجه نهایی و تصاویر پخش شده در این رسانه تفاوت ایجاد كرد.
براساس دادههای اطلاعاتی دریافتی از شركت تحقیقات رسانه Nielsen، شركتهای گوگل، فیسبوك و Netflix بیش از 60درصد از بودجه بازاریابی خود را به تبلیغات تلویزیونی اختصاص دادهاند كه البته این موضوع كمك شایانی به رشد كلی 14درصدی نسبت به سال 2014 در حوزه بودجههای تبلیغاتی برندهای آنلاین در تلویزیون میكند.
فیسبوك بهعنوان بزرگترین تبلیغكننده جدید تلویزیونی، با راهاندازی كمپین «دوستان ما»، دست به یك سرمایهگذاری 15 میلیون دلاری در این رسانه زد. شركت Gaming و همكار جدید آن در رتبهبندی فوق، Machine Zone، در حالی 9 میلیون و 200 هزار دلار بودجه به انجام این كار اختصاص دادند كه شبكه عظیم املاك و مستغلات آنلاین «Agents Mutual» از طریق این كانال 8 میلیون و 245 میلیون دلار سرمایه وارد این حوزه كرد.
به گفته لیندسی كلی، مدیر ارشد اجرایی Thinkbox، هیچ شكل دیگری از تبلیغات قابل اعتماد نیست.تبلیغ كنندگان در هر بعد، از شركتهای ارائهدهنده فناوری جهانی گرفته تا كسب و كارهای محلی، با آگاهی از این موضوع همه سرمایه خود را صرف انجام این كار میكنند. كسب و كارهای آنلاین بهخصوص با درك تاثیر فزاینده تبلیغات تلویزیونی، اخیرا بودجه خاص آن را به شكل قابل توجهی افزایش دادند. این روند احتمالا در سال 2016 نیز ادامه مییابد.
با توجه به گزارشهای دریافتی از انجمن تبلیغات (AA)، بازار تبلیغات تلویزیونی انگلستان با روندی سریعتر از 6.1درصد در سال 2014، پارسال 7.4درصد گسترش پیدا كرد. بر مبنای پیشبینی AA، سال پیش تلویزیون بیش از یكچهارم (26.9درصد) از بازار كلی تبلیغات انگلستان را در دست داشت.