گوگل در جدیدترین اعتراف خود گفته است كه فقط نیمی از آگهیهای تبلیغاتی ویدئویی دیده میشوند البته به استثنای یوتیوب كه با توجه به تحقیقات گوگل در ایالات متحده آمریكا هیچ بازدیدكنندهای در میان مصرفكنندگان ندارد. این رقم در انگلستان 42 درصد است. این یافتهها در حالی منتشر شدند كه تبلیغكنندگان همچنان به موضوع قابلیت دیده شدن آگهیهای تبلیغاتی اهمیت فراوانی میدهند. برای آنها مهم است كه یك آگهی پس از چه مدتی با جستوجو در یك صفحه ناپدید میشود. در عین حال گوگل به تشویق تبلیغكنندگان برای توجه به فرمتهای « TrueView » خود ادامه میدهد. این فرمتها در پی انجام یك سرمایهگذاری قابل توجه از زمان راهاندازی آن در سال 2010 معرفی شدند. شاید ذكر این نكته چندان عجیب نباشد كه نزدیك به 24 درصد از آگهیهای تبلیغاتی ویدئویی در كمتر از دو ثانیه از نمایشگر خارج میشوند.
این تحقیق پیشنهاد میدهد كه آگهیهای تبلیغاتی ویدئویی در موبایل و تبلت به شكل قابلتوجهی در مقایسه با کامپیوترهای رومیزی، بیشتر دیده میشوند. به گزارشام بیای نیوز، در موبایل 83 درصد، در تبلت 81 درصد و در كامپیوترهای رومیزی فقط 53 درصد از آگهیهای تبلیغاتی قابل مشاهده هستند. به هر حال، گوگل كشف كرد كه این ارقام به شكلی گسترده زمانی بهبود مییابند كه آگهیهای تبلیغاتی در یوتیوب نشان داده شوند. در یوتیوب 90درصد آگهیهای تبلیغاتی قابل مشاهده هستند.