ازار كسبوكار شركت تجارت الكترونیك Amazon. com Inc كه رابط میان كسبوكارها و تامینكنندگان كالاست، در اولین سال فعالیت خود به فروش 1 میلیارد دلاری دست یافت كه نقش آن را بهعنوان یك بازیگر مهم در یك صنعت پراكنده با ارزشی بیش از 8.2 تریلیون دلار در ایالات متحده آمریكا به تصویر میكشد.
كسبوكار آمازون به كسبوكارهای آمریكایی قیمتگذاری و تخفیفهای منحصر به فرد برای خرید فلهای و حملونقل رایگان برای سفارشات بالای 49 دلار، معافیت مالیاتی و گزینه تحویل محصولات با گارانتی Amazon را پیشنهاد میدهد.
به گفته معاون آمازون، پرنتیس ویلسون، این شركت روند رشد 20 درصدی ماهانه خود را همچنان طی میكند كه حاكی از نیاز شدید در این بخش است.
بازار كسبوكار كه آمازون از آن بهعنوان یكی از مهمترین حوزههای رشد نام میبرد، نقش خود را در قالب یك واسطه برای فروشندگان شخص ثالث توسعه میدهد كه مسبب بیش از 40 درصد از میزان فروش شركت است.
با برآورد شركت تحقیقات بازار و فناوری «Forrestar Research» در سال 2015، این بازار همچنین به پیشرفت آمازون در بخش تجارت الكترونیك آنلاین به سرعت در حال رشد امروزی كمك میكند كه احتمالا دلیل رشد حدودا 12 درصدی آمار فروش این نوع تجارت در ایالات متحده آمریكا تا سال 2020 میلادی نیز هست.
ویلسون خاطرنشان كرد كه آمازون با افزودن بیش از 30 هزار فروشنده و 300 هزار كسبوكار به پلتفرم خود در سال گذشته به روند اضافه كردن هزاران مشتری در طول هر هفته ادامه میدهد. مشـتریان آمـــازون در این پلــــتفرم شامل طیف متنوعی از شركتها نظیر«Cardinal Financial Corp» تا تولید كنندگان محصولات مصرفی مثل Henkel & Co و موسساتی از قبیل دانشگاه كالیفرنیا در سن دیگو و دانشگاه ایلینوی میشوند.
بعضی از پرفروشترین محصولات در این پلتفرم را كامپیوتر و تجهیزات فناوری اطلاعات، لوازم اداری، وسایل آزمایشگاهی و شركتهای ارائهدهنده اطلاعات مورد نیاز توزیعكنندگان، فروشندگان و فعالان حوزه مواد غذایی در بر میگیرد.
به اعتقاد ویلسون، كسبوكار آمازون همچنین شروع به انجام آزمایش بتا بر روی ارائه پیشنهاد توسعه خطوط اعتباری به كسبوكارهای ثبتنامكننده در این پلتفرم كرده است. این خطوط اعتباری قابلیت تغییر از دهها هزار تا 1 میلیون دلار را دارند.