ما همگی از شنیدن خبر از كار افتادن موقتی شبكههای اجتماعی ناراحت میشویم، حال فرقی نمیكند كه این مدت یك دقیقه باشد یا یك ساعت. بعضی از ما حتی برای ابراز ترس و نگرانی خود از رخ دادن این اتفاق سراغ دیگر شبكههای اجتماعی میرویم. در همین حین بود كه فكر راهاندازی كمپین «Don’t Panic Man» به ذهن مدیران كی اف سی رومانی خطور كرد.
در واقع با از كار افتادن شبكه اجتماعی محبوب خود نباید ترسی به دل راه بدهید اما واقعاً چطور شما میتوانید بر آثار و عواقب این پریشانی فائق آیید؟ اگر در رومانی هستید میتوانید از یك وعده غذای رایگان كی اف سی لذت ببرید. به عنوان راهی برای جبران استرسی كه گاهی اوقات با از كار افتادن شبكههای اجتماعی به ما وارد میشود، با همكاری آژانس تبلیغاتی «MRM» كمپین «Don’t Panic Man» كیافسیراهاندازی شد. این كمپین به ما یادآوری میكند كه تا زمان دسترسی به شبكه اجتماعی محبوب خود كارهای بهتری برای انجام دادن وجود دارد.
بنابراین با از كار افتادن پلتفرمهای اجتماعی محبوب كاربران در رومانی (فیسبوك، توییتر، اینستاگرام، Snapchat، Tinder و غیره) آنها امكان بازدید از یك سایت خاص وابسته به كی اف سی به نام nuepanicaman.ro را پیدا میكنند. این سایت مسئول تأیید مشكلات در رسانههای اجتماعی است. با اطمینان از قطع شدن ارتباط با آن شبكه اجتماعی، یك كد مخصوص برای خوردن یك وعده غذای رایگان در كیافسی به كاربر داده میشود.
نكته كمپین این است كه تبلیغ برای دریافت یك وعده غذای رایگان فقط تازمانی صورت میگیرد كه ارتباط میان شبكه اجتماعی و كاربر قطع است. در این وضعیت برای دریافت یك وعده غذای رایگان كی اف سی باید عجله كنید. این اضطرار شما را وادار به مراجعه به نزدیكترین شعبه رستوران كی اف سی به محل زندگی خود میكند و در همین حال زمینه برقراری ارتباط با شبكه اجتماعی محبوبتان را نیز به وجود میآورد.
كی اف سی و MRM با همكاری یكدیگر یك كمپین اوریجینال و هوشمندانه را راهاندازی كردند كه از اعتیاد به رسانههای اجتماعی و نیاز مداوم ما به برقراری ارتباط به عنوان راهی برای نزدیك شدن به برند كی اف سی به شیوهای ساده اما تأثیرگذار سود میبرد. علاوه بر این، آنها درصدد بودند نگرانی ما نسبت به قطع ارتباط با شبكه اجتماعی را به دستمایهای طنزآمیز برای كمپینشان تبدیل كنند.
این روش سرگرم كننده در تركیب با كمپینی هوشمندانه، منجر به كسب یكسری نتایج عالی شد. در هر صورت كمپین فوق با افزایش 30درصدی میزان ترافیك بازدید از سایت در مقایسه با یك روز معمولی، موفق بوده و هدف نهایی هر برند در دنیا را محقق كرده است.
دستاندركاران
مشتری: كیافسی رومانی
آژانس تبلیغاتی: MRM/McCann رومانی
مدیر ارشد خلاقیت: نیر رفوآ
نویسنده: كریستسنا تاتار، ماریا تئودوروف
مدیر هنری: ولاد ماكاری
مدیر مشتری: جینا ازگوبی
برنامه نویسی: الكساندرا ویسان