آیا میدانستید طبق تعریف انجمن اروپایی تحقیقات بازاریابی (ESOMAR)، تحقیق بازاریابی عبارت است از تعیین، جمعآوری، تحلیل و تخمین هدفمند و نظاممند اطلاعات برای بهبود تصمیمگیریهای مرتبط با تشخیص و حل مسائل و فرصتهای بازاریابی؟ كار اصلی مدیران بازاریابی تعریف نیازهای مصرفكنندگان به منظور تدوین و اجرای استراتژیها و برنامههای بازاریابی با هدف تامین نیازهای مشتریان است. در این خصوص دستیابی مدیران به اطلاعات مربوط به مشتریان، رقبا و دیگر نیروهای موجود در بازار امری ضروری است.
تبلیغات هرگونه ارائه و پیشبرد غیرشخصی ایده، كالا یا خدمات توسط یك تبلیغكننده است كه اهدافی همچون ایجاد آگاهی، ترغیب، یادآوری و تقویت كردن را دنبال میكند و پیشبرد فروش مجموعهای از ابزارهای محرك گوناگون است كه اهداف آن ارائه انگیزه خرید و در كوتاهمدت خرید سریعتر یا بیشتر كالا یا خدمات است. بررسی تبلیغات در مواردی مانند كسب اطلاعات مربوط به مخاطبان رسانهها، تعیین میزان موفقیت برنامههای تبلیغاتی، ارائه پیامهای جذابتر، برنامهریزی تبلیغات بهطور اثربخش و انتخاب رسانهها و روشهای موثرتر تبلیغات، مدیران را یاری میكند.