یك راز همیشه جذاب است و در صورت استفاده در تبلیغات، فضایی اسرار آمیز را میآفریند. رازها ممكن است شما را به سوی نشانههای غیره منتظره و نه لزوما خوشایند هدایت كنند. بنیاد Nobody’s Children با همكاری آژانس تبلیغاتی لهستانی Mccann Worldgroup با استفاده از همین موضوع كمپینی به نام «راز» را راهانداخته است كه در یك سینما در لهستان به نام Kinoteka در شهر ورشو رخ میدهد. افراد حاضر در سینما وقتی آماده تماشای فیلم منتخب خود هستند، ناگهان متوجه یك پاكت نامه میشوند كه روی صندلی سینما قرار داده شده است. فقط یك كلمه برای كمك به درك پیام آن وجود دارد و آن Sekret است. با باز كردن پاكت، آنها یك تافی همراه با پیغامی نوشته شده را میبینند.
بدون اندكی درنگ، بیشتر حاضران هدیه خود را خوردند و از مشاركت در این راز شیرین خوشحال شدند. این شكلات هدیهای از سوی سینما به نظر میرسید كه همه از آن لذت بردند. به این ترتیب لامپها خاموش شدند و پخش آگهیهای تبلیغاتی قبل از شروع فیلم كلید خورد. نخستین آگهی تبلیغاتی مفهوم مشابهی با سورپرایز سینما داشت و در مورد طعم شیرین خاطرات گذشته و رازهای دوران كودكی همه افراد حرف میزد. تصاویر شاد خاطرات كودكی بعد از این سورپرایز شیرین ایدهآل بودند، اگرچه طولانی به نظر نمیرسیدند.
تصاویر بعدی آگهی تبلیغاتی به ما این نكته را یادآوری میكردند كه خاطرات دوران بچگی همیشه نیز شیرین نیستند. حاضران در سینما ناگهان احساسات شاد چند لحظه پیش خود را فراموش میكنند و هوشمندانه از این موضوع ناراحت میشوند. این اقدام از سوی بنیاد Nobody’s Children با هدف افزایش آگاهی و كمك به بچههای نیازمند و فراموش شده صورت گرفت. بنیاد Nobody’s Children تقاضای كمكهای كوچك و بزرگ به منظور ایجاد یك محیط زندگی شاد برای كودكان نیازمند را مطرح میكند. هر تبلیغی نباید خوشایند باشد. گاهی اوقات لزوم ساخت یك آگهی تبلیغاتی دراماتیك و واقعبینانه برای بالا بردن آگهی درباره موضوعات مهم احساس میشود. این همان كاری است كه Mccann لهستان آن را انجام داد و با راهاندازی یك كمپین تلخ و شیرین قطعا توجه همه افراد را به سوی خود جلب كرد.
دستاندركاران
آژانس تبلیغاتی: Mccann Worldgroup لهستان
مدیر خلاقیت: جیسك زولكی
افراد خلاق: ایزا پرزپیورسكا-كوتلینسكا، لوكاس كوتلینسكی
تهیه كننده: میرا كلینبرگ
مدیر امور مشتریان: ایزا جورزاك
كارگردان: مارك دیوید
شركت فیلمسازی: Dynamo، Galakitka Film
www.creativeguerrillamarketing.com