در حالی صاحبان آگهیهای تبلیغاتی برنامهریزی شده برای تعطیلات کریسمس تلاش و پشتكار زیادی را از خود نشان میدهند كه خردهفروشان و شركتهای تولیدی بیش از همیشه به هدف قرار دادن مخاطبان میاندیشند. در ادامه حین استفاده از دادههای اطلاعاتی كلان توسط برندهای اصلی، استراتژیها با تاكید روی نحوه جذب كردن مشتریان به سوی شركتها، كمكم منافعی را نصیب خردهفروشان كوچكتر میكنند.
برای مثال، دوربین فروشی Hunt’s Photo & Video پس از تخصیص آزمایشی بودجه 3800 دلاری در طول یك ماه، اجرای برنامه OwnerIQ و دریافت 723 هزار واكنش، بودجه تبلیغاتی خود در حوزه دیجیتال در فصل تعطیلات را تا مرز 25 درصد افزایش داد. با هدف قرار دادن مادران جوان و تبلیغ در سایتهای فروش اسباب بازی، این فروشگاه میزان مراجعان خود را افزایش داد.
این نتایج عالی از خطاب قرار دادن بیش از حد برخی بخشهای مختلف حاصل میشود. این برنامهریزی در حالی اتفاق افتاده که نرخ 30درصدی جذب افراد در گذشته چندان راضی كننده نبوده است. به گفته یك فروشنده به نام« Flashtalking » كه به برنامه ریزی برای فروش خود روی آورده است، مشاهده رشد 50 درصدی فروش تاكنون در سال جاری، قطعا به كمك فروشگاههایی مثل والمارت و Kohl در ایام تعطیلات امسال خواهد آمد.
در سال 2015، بودجه اختصاصی برای ساخت آگهیهای تبلیغاتی برنامهریزی شده موبایل بهتنهایی احتمالا با بیش از دو برابر رشد در مقایسه با سال گذشته به 9.33 میلیارد دلار میرسد. این رقم حدود 60 درصد از بودجه تبلیغات برنامه ریزی شده را بهصورت نمایشی به خود اختصاص خواهد داد. این روند هیچ گاه متوقف نمیشود. نیمی از مصرفكنندگان تحت بررسی توسط پلتفرم آنلاین مبتنی بر تقاضای «The Trade Desk» خواستار استفاده از اطلاعات شخصی خود برای خرید بهتر هستند.
با توجه به این موضوع، غولهای دنیای تكنولوژی به تدریج آماده سرمایهگذاری در فصل تعطیلات با هدف قرار دادن بیشتر دادهها طی روندی خودكار میشوند. گوگل هفته گذشته ابزاری به نام « Shopping Insights» را راهاندازی كرد كه به تركیب دادههای حاصل از جستوجو و نقشهبرداری برای كمك به شناسایی نوع گرایشها در بخشهای خاصی از كشور میپردازد. این كار به نفع خردهفروشان حاضر در خیابانها و پاساژها است.
با این وجود، چالشها همچنان در ذهنهای بازاریابان معتقد به اتوماسیون پابرجا هستند. در پژوهشی كه در سال 2015 میان 500 برند و خردهفروش تولیدكننده محصولات مصرفی توسط Cofactor و شریكش Altimeter Group صورت گرفت، مشخص شد كه بیشتر مشكلات مشترك برندها حین اجرای كمپینهای دیجیتال كمبود بودجه برای انجام یك اقدام مؤثر است. در حقیقت نوعی عدم ارتباط میان استراتژی و آرزوهایشان به چشم میخورد.