دوشنبه, ۵ آذر(۹) ۱۴۰۳ / Mon, 25 Nov(11) 2024 /
           
فرصت امروز

معاون برنامه‌ریزی و نظارت شرکت فرودگاه‌های کشور با بیان اینکه در حال حاضر بین ۲۰ تا۸۰ درصد بابت ارائه خدمات به ایرلاین‌ها بابت عوارض فرودگاهی تخفیف داده می‌شود، گفت: حسب قانون در قبال خدماتی که به دستگاه‌های دولتی در فرودگاه‌ها ارائه می‌شود هزینه‌ای دریافت نمی‌شود. غلامحسین باقریان در گفت‌وگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی درباره سرمایه‌گذاری لوفت‌هانزا در احداث فرودگاه در ایران اظهار کرد: منطق سرمایه‌گذاری برای ساخت فرودگاه جدید یا سرمایه‌گذاری در فرودگاه‌های موجود متفاوت است.

وی افزود: در زمینه احداث فرودگاه قبل از هر اقدامی باید برای محل احداث فرودگاه از کمیته کنترل فضای کشور و درباره ضرورت ساخت فرودگاه از سازمان هواپیمایی کشوری مجوز دریافت شود، بنابراین روال سرمایه‌گذاری برای شرکت‌های خارجی از جمله شرکت لوفت‌هانزا به همین روال است.

عضو هیات‌مدیره شرکت فرودگاه‌های کشور در بخش دیگری از اظهاراتش درباره وضعیت اقتصادی فرودگاه‌های کشور گفت: تمام فرودگاه‌های کشور از جنبه توسعه منطقه مربوط اقتصادی هستند چرا که اگر فرودگاه نباشد منطقه رشد نخواهد کرد، بنابراین تمام فرودگاه‌های کشور با توجه به تأثیر در شهر مربوط اقتصادی هستند اما اگر وضعیت اقتصادی فرودگاه‌های کشور از منظر درآمد - هزینه‌ای مدنظر باشد باید گفت در حال حاضر تنها دو فرودگاه بین‌المللی امام‌خمینی (ره) و بین‌المللی هاشمی‌نژاد مشهد سودده هستند و حتی فرودگاه مهرآباد سودده نیست.

باقریان با بیان اینکه ناوگان مناسب برای افزایش تعداد پرواز هفتگی در بخش اعظمی از فرودگاه‌های کشور وجود ندارد، اظهار کرد: اولویت نخست برای سودده کردن فرودگاه‌های زیان‌ده تأمین ناوگان کوتاه‌برد و افزایش فرکانس پروازی به این فروگاه‌ها است. در حال حاضر، برخی از فرودگاه‌های مناطق کمتر برخوردار تنها دو پرواز در هفته دارند که در این شرایط کاملاً واضح است که فرودگاه نمی‌تواند سودده باشد.

وی بابیان اینکه فلسفه وجودی برخی فرودگاه‌های توسعه منطقه و تأثیر در اقتصاد کلان کشور است اما خود فرودگاه به‌تنهایی سودده نیست، درباره برنامه‌ شرکت فرودگاه‌های کشور برای سودده کردن فرودگاه‌های کشور گفت: برنامه‌هایی برای توسعه و سودده کردن برخی فرودگاه‌ها در دستور کار است اما تا زمانی که تخفیف‌های تکلیفی به ایرلاین‌ها از سوی شرکت فرودگاه‌ها اعمال شود و در مقابل مطالبات شرکت فرودگاه‌ها از ایرلاین‌ها وصول نشود و فرکانس پروازی همچنان پایین باشد، سودده کردن فرودگاه‌ها امکان‌پذیر نیست. 

وی به تخفیف‌های تکلیفی به ایرلاین‌ها از سوی شرکت فرودگاه‌ها اشاره کرد و گفت: در حال حاضر بین ۲۰ تا۸۰ درصد بابت ارائه خدمات به ایرلاین‌ها بابت عوارض فرودگاهی تخفیف داده می‌شود؛ ضمن اینکه حسب قانون در قبال خدماتی که به دستگاه‌های دولتی در فرودگاه‌ها ارائه می‌شود هزینه‌ای دریافت نمی‌شود.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/blcmrH8k
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
خرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چینخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانکمک به خیریهسریال ازازیللوازم یدکی تویوتاریفرال مارکتینگ چیست؟محاسبه قیمت طلاماشین ظرفشویی بوشآژانس تبلیغاتیتعمیرگاه فیکس تکنیکتور سنگاپورتولید کننده پالت پلاستیکیهارد باکستالار ختمبهترین آزمون ساز آنلایننرم افزار ارسال صورتحساب الکترونیکیقرص لاغری پلاتینirspeedyیاراپلاس پلتفرم تبلیغات در تلگرام و اینستاگرامگیفت کارت استیم اوکراینمحصول ارگانیکبهترین وکیل شیرازخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلقیمت ملک در قبرس شمالیچوب پلاستضد یخ پارس سهندخرید آیفون 15 پرو مکسمشاور مالیاتیقیمت تترمشاوره منابع انسانیخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختاکستریم VXدانلود آهنگ جدیدلمبهخرید جم فری فایرتخت خواب دو نفرهکابینت و کمد دیواری اقساطی
تبلیغات
  • تبلیغات بنری : 09031706847 (واتس آپ)
  • رپرتاژ و بک لینک: 09945612833

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه