آیا میدانستید شایعه در شرکت یا دروغ پیچیده شده در شرکت یکی از معضلاتی است که شرکتها با آن مواجه هستند؟ چنانچه شایعه در شرکت کنترل و مهار نشود در بسیاری از موارد سازمان را دچار ضرر و زیانهای غیرقابل جبران میکند. بنابراین شناخت شایعه در شرکت و مهارت مهار کردن آن بسیار با اهمیت است. در هر سازمان روابط بین افراد دو وجه دارد یکی روابطی که بهصورت رسمی و سازمانی است و دیگری روابطی که بهصورت غیررسمی و غیرسازمانی است،
لازم به ذکر است که بیشتر شایعات حاصل روابط غیررسمی و غیرسازمانی است که میتواند در زمینههای گوناگونی گفته شود نظیر: موضوعات مهم اجتماعی، استخدام منابع انسانی، ارتقای سمت کارمندان، اخراج کارمندان، انتخابات و... دستهای از شایعات نیز مربوط به گذشته و دستهای دیگر مربوط به آینده است و برخی از شایعات در سازمان مربوط به مسائل و موضوعات جاری سازمان است، بههرترتیب بسیاری از این شایعات میتواند سازمان را دچار هرجومرج کند، این هرجومرج حتی میتواند شامل بخش بازاریابی و تحقیقات بازار نیز شود که مطمئنا سازمان را دچار ضرر و زیان بسیاری میکند و باید از پیدایش و رواج آنها جلوگیری کرد.