دو شرکت بزرگ و شناخته شده WPP و Millward Brown که تخصص ویژهای در زمینه تبلیغات و رتبهبندی برندهای تجاری دارند، فهرستی از معتبرترین و سودآورترین برندهای تجاری جهان را ارائه کردهاند که در صدر آن اپل، گوگل و آیبیام خودنمایی میکنند.
به گزارش خبرگزاری مهر، در این گزارش ارزش برند اپل بیش از 185 میلیارد دلار برآورد شده است. اپل که در میان برندهای تجاری بهعنوان یک کمپانی فناورانه در نظر گرفته میشود، در سال 2012 نیز بهعنوان با ارزشترین کمپانی تجاری جهان شناخته شده بود.
این شرکت درحالی رتبه نخست فهرست را به خود اختصاص داده است که به عنوان یک شرکت متخصص و پیشرو در عرصه طراحی و تولید تلفنهای همراه هوشمند همواره رقبای زیادی نظیر نوکیا و سامسونگ را در کنار خود احساس کرده است. آمارها نشان میدهد، این شرکتها به سرعت سهم قابلتوجهی از بازارهای جهانی را به خود اختصاص میدهند که این نکته میتواند زنگ خطر جدی برای اپل و مدیران آن باشد.