با گذشت 54 روز از اتمام مهلت پاکستان برای اتمام خط لوله واردات گاز از ایران، تکلیف دریافت جریمه دیرکرد از اسلام‌آباد هنوز مشخص نیست و اظهارات معاون وزیر نفت نیز نه‌تنها به سوالات پاسخ نداده بلکه به ابهامات نیز افزوده است. به گزارش ایرنا، با اتمام سال 2014 و پایان یافتن مهلت اسلام آباد برای اتمام ساخت خط لوله واردات گاز از ایران، کنتور محاسبه جریمه دیرکرد پاکستان آغاز به شمارش کرده و تخمین زده می‌شود که تا امروز بیش از 150 میلیون دلار جریمه، محاسبه شده باشد. پس از اتمام مهلت ساخت این خط لوله، سوالات فراوانی درخصوص نحوه دریافت یا بخشش این جریمه مطرح شد که البته هیچ‌گاه پاسخ روشنی به آن داده نشد، اما در این میان، اظهارات جدید معاون امور بین‌الملل وزیر نفت، به ابهامات افزوده است.

امیرحسین زمانی‌نیا معاون امور بین‌الملل و بازرگانی وزیر نفت می‌گوید: ایران در مذاکره با پاکستان برای صادرات گاز به این کشور، هیچ‌گاه وارد بحث جریمه نشده است. وی با تاکید بر اینکه ایران حق و حقوق خود را در مذاکره با پاکستان برای صادرات گاز به این کشور حفظ می‌کند، درباره اینکه آیا در هفته‌های اخیر گفت‌وگویی با پاکستان داشته‌اید، گفت: هیچ مذاکره‌ای با پاکستان در هفته‌های اخیر انجام نشده است. معاون امور بین‌الملل و بازرگانی وزیر نفت در پاسخ به سوالی درباره پایان مهلت پاکستان برای عمل به مفاد قرارداد اجرای خط لوله ‌ای پی و سرانجام صادرات گاز به کشور، اظهار داشَت: از نظر سیاسی، دو کشور بسیار تمایل دارند که این پروژه اجرایی شود و گاز ایران به پاکستان برود.