تجارت نیاز به سرمایهگذاری و سرمایهگذاری نیاز به برنامهریزی دارد. کارآفرینانی که کم تجربه هستند یا شرکتهایی که در ابتدای کار و تجارت خود هستند ممکن است با چالشهایی در این زمینه مواجه شوند. وجود یک سرمایهگذاری که با برنامهریزی همراه است باعث موفقیت یک تجارت میشود. به گزارش باشگاه خبرنگاران، معمولا بیشتر کارآفرینان در حوزه سرمایهگذاری و درآمدزایی تلاش بیشتری دارند. گاهی اوقات ممکن است حتی سرمایهگذاری هم به قدر کافی وجود داشته باشد، اما توجه به دیگر بخشهایی که بتوان با آن این سرمایهگذاری را بیشتر کرد، وجود نداشته باشد. سرمایهگذاری در کنار دیگر عوامل مثل تیم کاری خوب، محصولات و خدمات با کیفیت بالا، تنوع و خلاقیت و البته داشتن ایدههای کاری و بیزینس پلن در کنار هم به موفقیت یک تجارت کمک میکند. موضوعاتی که بیش از همه باید به آنها توجه کرد مخصوصا برای کارآفرینانی که به تازگی وارد بازار کارمیشوند و شرکتهایی که تازه تاسیس شدهاند، نداشتن دیدگاه، رشد و پیشرفت، محصولات و خدمات خوب، رقبا و عدم تحقیق و بررسی بازار کار است.
نداشتن محصولات و خدمات خوب:
چالشی که معمولا خیلی از سرمایهگذاریهای جدید دارند این است که محصولات و خدمات آنها کمتر میتواند نظر مشتریان را به خود جلب کند. مثلا استفاده از روشهای مختلف برای جذب مشتریان بیشتر و افزایش میزان کیفیت، خلاقیت و تنوع در محصولات بهگونهای که مشتریان علاقه بیشتری به آنها داشته باشند، میتواند یک محصول را در بازار بهتر نشان دهد.
عدم داشتن دیدگاه:
یک شرکت خوب باید با ایدهها و بیزینس پلنی که دارد پیشرفت کند. بنابراین دیدگاه خوب نسبت به اهداف و آینده کاری مهم است. اینکه برای رسیدن به اهداف از چه راههایی استفاده میکنیم و تا چه اندازه میتوانیم نظر عامه مشتریان را به تجارت خود جذب کنیم.
- عدم رشد و پیشرفت:
رشد و پیشرفت نیاز هر تجارتی است. یک شرکت خوب باید بتواند برای توسعه و پیشرفت کردن ایده و برنامه داشته باشد. پیشرفت کردن به نوعی با کسب تجربه و استفاده از تکنیکها و استراتژیها قابل دستیابی است. پیشرفت در کار به نوعی به روش کاری که در تجارتهای مختلف استفاده میشود، بستگی دارد.
عدم شناخت رقبا و بازار کار:
بازار هر تجارتی دارای هزاران سرمایهگذار و رقیب است. شناخت رقبا یکی از مهمترین چیزهایی است که هر شرکت و تجارتی به آن توجه میکند. مخصوصا برای کارآفرینانی که تازه شروع به فعالیت کرده و میخواهند بهترین باشند، حتما شناخت رقبا مهم است. همچنین شرکتهایی که کسبوکار کوچک دارند با شناخت رقبا در بازار کار به بهتر کردن خدمات و محصولاتشان کمک میکنند.
عدم جستوجو و افزایش بودجه:
بازار سرمایهگذاری و تجارت و همچنین نیاز مصرفکنندگان هر دو در حال تغییر است. بنابراین برای شناخت رقبا و تامین نیاز مصرفکننده به روز بودن و جستوجو در بازار برای شناخت بهتر تجارت و گسترش آن لازم است. شرکتهایی که تجارتهایی مشابه دارند برای موفق شدن در حوزه رقابت نیاز به شناخت مصرفکننده و تامین خواستهها و نیازهای آنان دارند. افزایش بودجه زمانی است که بتوانیم با پیشرفت به درآمدزایی بیشتر کمک کنیم. هر چقدر که موفقیتهای تجاری بیشتری داشته باشیم، میزان درآمدزایی بیشتر شده و با افزایش آن میتوانیم همکاری با دیگر تجارتها یا گسترش بیشتر کار را داشته باشیم.