ژانگ، مدیرعامل شرکت خودروسازی مدیرانخودرو، از سرمایهگذاری 20 میلیون دلاری این شرکت برای تامین قطعات خودرو و توسعه خدمات پس از فروش محصولات این شرکت خبر داد. به گزارش خبرنگار «فرصت امروز»، ژانگ، روز گذشته در نشستی خبری، با بیان اینکه در سالهای اخیر برای توسعه خدمات پسازفروش اقدامات خوبی را انجام دادهایم، اظهار کرد: به دلیل اینکه ما حضور در بازار ایران را بلندمدت میدانیم، برنامهای پنج ساله برای بهبود کیفیت و بهبود ارائه خدمات به مشتریان، تدوین کردهایم.
او با اشاره به اینکه مهمترین نکته تأمین رضایت مشتریان است، تصریح کرد: یکی از اقدامات اساسی که ما در این راستا انجام دادهایم، سرمایهگذاری 20 میلیون دلاری برای تامین قطعات یدکی خودرو در گام اول است که با این سرمایهگذاری بتوانیم نمایندگیها را پشتیبانی کنیم. مدیرعامل مدیرانخودرو، افزود: موضوع دیگر در بحث خدمات پس از فروش، بحث هزینه است که در این راستا سیستمهایی را آماده کردهایم که بتوانیم به واسطه آن هزینههای مشتریان خود، در تامین قطعات و خدمات را کاهش دهیم.
ژانگ با تأکید بر اینکه ما برنامه بلندمدتی برای حضور در ایران و همکاری بین امویام و چری میبینیم، تصریح کرد: ما از بدو ورود در ایران تاکنون رقابت شدید نداشتهایم و به همین دلیل توانستهایم زیرساختهای خود را گسترش دهیم و همین موضوع را مزیت خود نسبت به سایر شرکتهایی که میخواهند بعد از برداشته شدن تحریمها به ایران وارد شوند میدانیم. او با بیان اینکه پیشبینی من این است که بازار ایران تا چند سال آینده به 10 بازار بزرگ فروش خودرو در جهان میپیوندد، گفت: بازار ایران برای ما یکی از بازارهای مهم است و حتی با برداشته شدن تحریمها از حضور در این بازار شانه خالی نمیکنیم.
همچنین در این نشست، رادین پیمانفر، مدیرعامل شرکت خدمات پس از فروش مدیران خودرو، با بیان اینکه طبق ارزیابی شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران، مدیران خودرو در بحث خدمات پس از فروش با 12 درصد رشد، بیشترین رشد را نسبت به سایر شرکتها در این زمینه داشته است، اظهار کرد: این شرکت جهش بزرگی در حوزه تامین قطعات یدکی داشته و میانگین مراجعه خودروها به تعمیرگاهها 2.8 اعلام شده و البته هدفگذاری وزارت صنعت، معدن و تجارت این است که این رقم طی مدت چهار سال به یک برسد، این عدد براساس تعداد خودروهای مراجعه شده نسبت به کل تولید خودرو در بازه زمانی خاص محاسبه میشود و البته ما برنامهریزی کردهایم که ظرف مدت کمتر از چهار سال به رقم یک برسیم.
او درباره فروش برخی قطعات تقلبی خودروها با برندهای مطرح در بازار توضیح داد: نامهنگاریهایی با دولت انجام شده تا برای این افراد جرایم سنگین در نظر گرفته شود. برخی مراجعهکنندگان به تعمیرگاههای مجاز خودروسازان تصورشان بر این است که قطعات یدکی مورد استفاده در تعمیرات از سوی تعمیرگاهها، قیمتی بالاتر از بازار دارد و بنابراین معتقدند که مراجعه به نمایندگیهای مجاز، هزینه آنها را برای تعویض قطعات و تعمیر بالا میبرد.
پیمانفر افزود: این در شرایطی است که برخی فروشندگان لوازم یدکی در بازار، قطعات یدکی تقلبی را با بستهبندی برندهای مطرح و خودروسازان در بازار به فروش میرسانند که قیمتی کمتر از قیمت قطعات اصلی عرضه شده در نمایندگیها دارند، درحالیکه برخی نمایندگیهای خودروسازان، از تعویض قطعات حاشیه سود اندکی دارند و ترجیح میدهند که بخش تعمیر و خدمات را از نمایندگی خود حذف کنند، درحالیکه این یک اجبار است که در کنار فروش خودرو، باید خدمات پس از فروش نیز داده شود.
او تصریح کرد: از طریق انجمن صنفی خدمات پس از فروش پیگیر این هستیم که دولت تدبیری بیندیشد که برای افرادی که قطعات تقلبی خودروها را به جای قطعات اصلی و در بستهبندی و با برند خودروسازان عرضه میکنند، جرایم سنگینی در نظر گرفته شود تا قطعات بیکیفیت، به نام تولیدکنندگان و خودروسازان تمام نشود.
مدیرعامل شرکت خدمات پس از فروش مدیرانخودرو، در پاسخ به این پرسش که این شرکت برای خودروی لوکی چری تیگو 5 چه برنامههایی را برای خدمات پس از فروش دارد؟ گفت: ما گارانتی پنج سال یا 150 هزار کیلومتر را برای این خودرو در نظر گرفتهایم. ما بهترین نمایندگیها را برای تعمیرات تیگو 5 در نظر گرفتهایم. همچنین سیستم حمایتی را ایجاد کردهایم که صاحبان این خودرو در شرایطی مانند تمام شدن بنزین یا پنچر شدن و مواردی از این دست میتوانند از آن استفاده کنند. نکته دیگر این است یک مشاور فنی پس از فروش خودرو به خریدار معرفی میشود که خریدار میتواند مشاورههای لازم را از طریق تلفن، از این مشاور دریافت کند.