با شروع فصل گرما خانوارها به دنبال وسیلهای برای خنک کردن محیط خانه خود میگردند. از این رو باتوجه به تقاضای ایجاد شده در جامعه میتوان شغلی را برگزید که بیشترین سود را برای صاحب کار داشته باشد. فروش انواع دستگاههای خنککننده در تابستان و گرمایشی در زمستان میتواند درآمد خوبی نصیب شما کند؛ درآمدی که با توجه به تقاضای ایجاد شده در جامعه برای شما رقم خواهد خورد. برای اینکه سود بیشتری را به دست بیاورید، باید به چند نکته مهم درخصوص عرضه این محصولات توجه کنید.
فروش براساس تقاضا
در نظر داشته باشید محصولی که در مغازه شما قرار دارد نیازی به زمینهسازی برای فروش آن نیست بلکه مشتریان براساس تقاضا به مغازه شما مراجعه میکنند. اما کاری که باعث میشود مشتریان بهترین خرید را با رضایت کامل از شما داشته باشند داشتن بروشور کامل به همراه توضیحات درخصوص محصول مورد نظر است؛ توضیحاتی مانند راندمان مصرف وسیله، درجه انرژی آن و همچنین کیفیت و نوع ساخت آن. در سطح شهر رقبای شما بیشتر از آن چیزی هستند که تصورش را بکنید اما ناامید نشوید.
با چند ترفند ساده میتوانید بخشی از مشتریان را به مغازه خود بکشانید. ابتدا اینکه در زمانهای پرتقاضا هدایایی را برای محصولات خریداری شده در نظر بگیرید یا اینکه سقف خرید تعیین کنید. بدین معنا که اگر از این فروشگاه یک میلیون تومان خرید شود بهعنوان مثال یک سشوار با برند معروفی که 100 هزار تومان قیمت دارد بهصورت رایگان به شما هدیه داده خواهد شد. همچنین میتوانید برای هر محصول هدیهای جداگانه در نظر بگیرید. با توجه به شرایط اقتصادی خانوارها و محدود بودن بودجه آنها در زمان خرید حتما از این موضوع استقبال خواهند کرد.
اشانتیون بدهید
در مرحله بعدی میتوانید نمونه مجسمهای هر محصول را در اختیار داشته باشید. بهعنوان مثال یخچالهای گچی که با رنگآمیزی رنگ و لعابی خاص پیدا کردهاند در زمان خرید به مشتری تحویل داده شود. روی این عروسکها و مجسمهها حتما باید نام برند فروشگاه به همراه آدرس و شماره تلفن در پشت آن درج شده باشد تا هر بار که به آن نگاه میشود بدانند خریدشان را از کدام فروشگاه انجام دادهاند.
محصولات ویترینی
محصولات خود را بهصورت یک خانه قرار دهید تا مشتری در زمانی که محصول مورد نظر را مشاهده میکند احساس کند وسیله در خانه خودش قرار گرفته است. فرقی نمیکند که شما بخاری یا کولر گازی یا حتی کولر آبی میفروشید، مهم این است که بخاری و کولر گازی را جلوی یک مبلمان تزیین کنید بهطوریکه بتوانند بهراحتی آن را مشاهده کنند و انتخاب خود را به بهترین نحو انجام دهند. همچنین برای کولرها موضوعی را حتما جدی بگیرید. جهت باد کولر را روی مبلمانی که از قبل طراحی کردهاید تنظیم کنید تا مشتری باد خنک آن را از نزدیک لمس کند.
برای اینکه نظر مشتری بیشتر جلب شود زمانی که کولر را روشن میکنید دیوارها بهصورت ملایم به رنگ سبز که نشانه طراوت و تازگی است متمایل شود و بعد عکس گلها روی دیوار جا خوش کند. همچـنیـن میتوانید بعد از مدتی (چند دقیقه) از چند اسپیکر برای پخش صدای توفان اســتفاده کنید. این کار شما تاثیر بسزایی در انتخاب محصول مشتری خواهد داشت. همچنین زمانی که بخاری روشن میشود شعلههای آتش بر دیوار نقش خاصی خواهند داد. این کار نیز با چند لیزر و نورپردازی خاص انجامپذیر خواهد بود.
همیشه فضای مجازی را جدی بگیرید
این روزها فضای مجازی جدا از اینکه مکانی برای گذراندن اوقات فراغت افراد به حساب میآید محل مناسبی برای تبلیغات است. تبلیغات شما در فضای اینترنت با پذیرفتن عضوهای گوناگون سود خوبی بهدنبال خواهد داشت. اگر این تبلیغات به همراه اعلام قیمت باشد کار مشتریان راحتتر خواهد شد و به قول معروف راه را برایشان کوتاهتر خواهید کرد. حتی میتوانید برای افرادی که بهصورت اینترنتی خرید انجام میدهند درصد تخفیف مشخصی را در نظر بگیرید. البته این کار مستلزم نمایش سهبعدی محصولات و افزودن گزینهای به نام تور مجازی فروشگاه است تا مشتری بتواند به سهولت همه زوایای محصول مورد نظر را بررسی کند. تاکنون از مشاغل زیادی برایتان گفتیم و نوشتیم اما در مورد این شغل باید گفت که سود کلانی در پس این کار نهفته است.
این موضوع را خبرنگار ما بعد از پیگیریهای فراوان از چند فروشگاه مختلف در مکانهایی مانند سهراه امینحضور، خیابان جمهوری، خیابان امامحسین، خیابان بهشتی و میدان صادقیه تهیه کرده است که هر کدام از مدیران آنها تنها یکی از کارهای مذکور را انجام دادند و اکنون با خودروهای شاسیبلند و رنگارنگ خود به مغازه میآیند. تحقیقات خبرنگار ما همچنین نشان داده است برای فعالیت در این شغل بهصورت مستقیم به سه نفر و بهصورت غیرمستقیم شش نفر نیاز است که هر کدام از آنها وظایفی مانند مدیریت در فروشگاه، حسابدار، آبدارچی، باربر و راننده وانت برای حمل کالا را بر عهده دارند.