سانسیلک، برند محصولات شوینده و نگهدارنده مو و انواع مختلف شامپوست که بازار هدفش متمرکز بر زنان بوده و توسط گروه یونیلور تولید میشود. این شرکت اکنون بهعنوان یکی از شرکتهای برتر تولیدکننده شامپو و محصولات حفظ و نگهداری مو و دومین تولیدکننده شامپو در دنیاست. سانسیلک در لیست برندهای میلیارد دلاری قرار گرفته است. شامپوهای سانسیلک و و دیگر محصولات مراقبت از مو در 69 کشور در سراسر دنیا فروخته میشود. این برند در بازارهای مختلف دنیا به نامهای مختلفی چون الیدور، سدا و سدال به فروش میرسد.
سانسیلک یکی از قویترین برندها در آسیا، آمریکایلاتین و خاورمیانه است و نخستین برند مصرفی در کشورهای پاکستان، هند، برزیل، آرژانتین، بولیوی، بنگلادش، سریلانکا، اندونزی و تایلند است. از محصولات این برند میتوان به انواع شامپو برای موهای چرب و خشک و معمولی، شامپوی مخصوص موهای رنگ کرده، موهای خشک و آسیبدیده، حجمدهنده مو، شامپوی ضدریزش مو و... اشاره کرد.
تاریخچه شرکت
شرکت سانسیلک در سال 1954 در بریتانیا آغاز به کار کرد و پس از پنج سال یعنی در سال 1959 در 18 کشور مختلف در سراسر دنیا موجود بود. در آن زمان مزیتی که سانسیلک نسبت به دیگر شامپوهای موجود در بازار داشت این بود که با شستوشو پوست سر را خشک نمیکرد. همچنین محصول جدیدی با نام شامپو کرمی سانسیلک در سال 1956 به بازار آمد. سال 1958 تیوب پلیتنی شفاف برای نوعی از شامپوهای مایعش استفاده شد که جایگزین بستهبندی از نوع بطری بود. از آن زمان تاکنون سانسیلک در شکل چنین تیوبهایی موجود است. در سال 1960 شامپو تونیک سانسیلک شامل نگهدارنده موی آلانتوین برای تمیزی مو و ضد عفونیکننده کف سر به بازار عرضه شد.
عرضه شامپو برای موهای مختلف
سال 1962 سالی بود که بازاریابی برای شامپوهای مختلف برای انواع مو شروع شد و در سال 1966 فرمول اولیه تولید شامپو بهبود یافت. بدین صورت که شامپویی حاوی روغن زیتون برای نرمی و لطافتپذیری بیشتر مو و شامپویی برای موهای زبر که درخشندگی را به مو بازمیگرداند و شامپوی لیمو برای موهای چرب با مواد پاکسازی عمیق تولید شد. سه سال بعد این شامپوها در بطریهای PVC جدید بستهبندی شد که بزرگتر از بطریهای پلاستیکی سنتی در همان قیمت بود. اوایل دهه 70 کارخانه تولید این شامپو در 27 کشور دنیا دایر شد و به جهانی شدن نام این برند کمک کرد. بدین ترتیب در سال 1975، سانسیلک بزرگترین نام در محصولات نگهداری مو با یک میلیون بسته فروش در هر هفته شد. در سال 2001 نیز این شامپو وارد بازار موهای رنگ کرده برای بازار آسیا شد و محصولاتی را برای این طیف تولید کرد.
مشارکت و همکاری
از سال 2009 سانسیلک با تعدادی متخصص مو برای توسعه محصولات جدید و بهبود یافته شروع به همکاری کرد. هر مشکل مو به متخصصان مربوط ارتباط داده میشود تا برایش فرمولی تهیه شود. برای مثال دکتر فرانچسکا فوسکو، متخصص و دکترای پوست نیویورک، نوعی فرمول برای ریزش مو برای این برند تولید کرد. همانطور که گفته شد شامپوهای سانسیلک اکنون در بیش از 60 کشور موجود بوده و در وبسایتش لیست کشورهایی که محصول این شرکت به آنجا فرستاده میشود، وجود دارد.
شامپویی برای خانمهای محجبه
در سال 2013، شامپو سانسیلک رتبه هفتم برترین شامپوها را از آن خود کرد. سانسیلک با تنوع محصول بالایی که دارد نیاز اکثر خانمها را برآورده کرده است. محصول تازهوارد سانسیلک شامپویی است مخصوص موهای پوشیده که طرفداران بیشماری خصوصا در خاورمیانه پیدا کرده است، چرا که خانمها در کشورهای اسلامی با سر کردن روسری و پوشاندن موها به این شامپو نیاز بیشتری دارند.