کتاب «ساختن یک نام تجاری در 30 روز» نوشته سایمون میدلتون از نویسندگان پرآوازه دنیا و از استادان مسلم راهبرد نام تجاری است. میدلتون از طریق 30 مرحله یا 30 روز فکری و نه تقویمی، شما را به ساختن یک نام تجاری نیرومند، مثبت و موثر برای شرکت یا سازمان، محصولات یا خدمات و حتی شخص خودتان هدایت میکند.
رویکرد این کتاب یک رویکرد مرحله به مرحله وغیرآکادمیک است و میکوشد تا درک خواننده را از نامگذاری تجاری و نحوه عملکرد آن تغییر بدهد. با این کتاب در هر مرحله یا هر روز شما با چالش انجام یک تمرین جدید تحت عنوان «تمرین برای ساختن نام تجاری» مواجه میشوید؛ تمرینی که مستلزم خودآزمایی و اندیشهورزی فعال است. در این میان از طریق بخشهایی تحت عنوان «داستانهای واقعی نام تجاری» نیز با تفکرات سازندگان نامهای تجاری موفق و همچنین دیدگاه کارشناسان بازاریابی آشنا میشوید.
30 مرحله یا 30 روز مورد نظر نویسنده به ترتیب این مراحل را شامل میشود: نام تجاری شما چه هست و چه نیست؛ آزمون عیارسنجی نام تجاری شما؛ یافتن قصد اصلیتان؛ میل و بلندپروازی: از آن واقعا چه میخواهید؛ از بلندپروازیهای شخصی تا نیت عقلانی: راهبرد نام تجاری؛ استعداد: شناخت و گسترش آن؛ پابرجاسازی ارزشهای نام تجاریتان؛ قرار دادن نام تجاریتان در چارچوب؛ از قوه تخیلتان استفاده کنید؛ به چه کسانی نمیخواهید بفروشید؛ کشف نام تجاریتان از طریق عنکبوت ششپا؛ پالایش جوهر نام تجاری یگانهتان؛ درک موقعیتگذاری نام تجاری؛ خلق داستان؛ اسم نام تجاریتان: چگونه آن را به درستی بسازید و چگونه از دامها پرهیز کنید؛ خلق بیانیه موقعیتگذاری داخلی نام تجاری؛ شکلدهی به خط موقعیتگذاری خارجی نام تجاری...
و مراقبت و سرپرستی از بزرگترین منبعتان: شما؛ روابط با رسانهها به وسیله خودتان؛ چگونه بودجه تبلیغات خود را به هدر ندهید؛ زندگی بخشیدن به نام تجاریتان در وب؛ یک نام تجاری درخشان در هر نقطه تماس؛ طراحی مهم است؛ رفتار شخصی نام تجاری شما؛ چگونه کارکنان خود را وادارید تا به نام تجاریتان حیات بخشند؛ چرا ارزانتر همیشه بهتر نیست؛ زمانی که نام تجاری شما دست به اشتباهکاری میزند چه باید بکنید؛ بسط نام تجاری: فرصتها و خطرها و گامهای بعدی.