آیا میدانستید آگاهی از زمان خاتمه فروش یکی از امور حیاتی در فرآیند فروش به شمار میرود؟ در طی ارائه محصول علاقه مشتری شما به تدریج افزایش خواهد یافت. شما نیازهای او را کشف و قطعی کرده و راهحلی ارائه و موافقت او را در مورد درستی این راهحل جلب میکنید، اما اگر در زودترین زمان ممکن فرآیند را خاتمه ندهید معامله را از دست خواهید داد. خرید تصمیمی احساسی است که مردم غالبا این تصمیم را در لحظات گذرایی که به اصطلاح گرم شدهاند میگیرند حتی اگر این تصمیمات، تصمیمات درازمدت، منطقی و دقیق تجاری باشند.
اگر شما سوار این امواج احساسی نشوید مشتریان شما وارد عمل نخواهند شد و پس از مدتی احساسات آنها فروکش میکند و به گشت زدن در قلمرو رقبا خواهند پرداخت، در آنجا پیشنهادهای آنها را مرور خواهند کرد و با رقبای شما به مذاکره خواهند نشست. نکته اینجاست که شما همیشه نخواهید توانست کار خاتمه فروش را انجام دهید. یک فروشنده باید همواره فرصتهای دعوت به خرید را جستوجو کند. با این حال، هر زمانی که مشتری شما احساس مطبوعی در مورد شما و محصول شما داشته باشد یا در مورد استفاده از آن فکر کند، مناسبترین فرصت برای نهایی کردن فروش است.