با توجه به نزدیک شدن به ایام پایانی سال، بیشتر خانوارها علاوه بر تمیزی خانه، دوست دارند که اسباب و وسایل آنها هم رنگ و بوی نوروز به خود بگیرد. از این رو فرش زیر پای خود را به مراکزی برای شستوشو میسپارند تا حسابی به چشم بیاید و تمیز شود. اگر شما نیز بهعنوان یک مدیر دارای یک مجموعه قالیشویی هستید باید بدانید در نزدیکی ایام نوروز باید شرایطی را فراهم کنید که مشتری شما را برای دریافت خدمات برگزیند. اگر تاکنون نتوانستهاید مشتریان زیادی جذب کنید، اکنون بهترین زمان تبلیغات آن هم با ارائه خدمات مناسب و رضایتمندی مشتری است. برای اینکه بتوانید این کار را به بهترین روش انجام دهید لطفا ادامه گزارش ما را بخوانید.
***
شستن در حضور مشتری
به طور معمول افرادی که وسایل خانه خود را به مراکزی مانند قالیشویی میدهند، وسواس خاصی دارند یا اینکه فرش آنها مدتهاست شسته نشده، به همین دلیل باید نتیجه کار شما با مشاهده فرش بعد از شستن به خوبی مشخص باشد. برخی از مشتریان ممکن است اعتماد کافی به مراکز قالیشویی نداشته باشند. دلیل این امر میتواند موضوعاتی مانند این باشد که مراکز قالیشویی از اسید برای تمیزی فرش استفاده میکنند. درست است که این جریان در فضای مجازی شایعهای بیش نیست اما شما میتوانید از این جریان نهایت استفاده را ببرید.
در این فضا که همه رقبای شما قصد دارند اعتماد مشتریان را به خود جلب کنند و برای این کار هزینه تبلیغات زیادی را متحمل میشوند، شما این موضوع را مطرح کنید که در حضور مشتری عملیات شستوشو انجام خواهد شد. شاید در نظر اول بگویید این کار شدنی نیست اما با ساختن یک اتاقک شیشهای این کار بهآسانی انجامپذیر خواهد شد. میتوانید ترتیبی بدهید که شستوشو درزمانی که مشتری تعیین میکند انجام شود یا اینکه زمان شستوشو را با پیامک به وی اطلاع دهید تا در محل برای مشاهده حضور یابد.
خدمات در محل
برخی از مشتریان به دلیل گرفتاریهای زیاد نمیتوانند در محل حضور داشته باشند و از سوی دیگر نیز اعتماد ندارند وسیله زیر پایشان را که قیمت بالایی دارد به دست غریبه بسپارند. شما برای این افراد در صورت امکان شستوشو در محل را پیشنهاد دهید. برای این کار باید هزینههایی را متحمل شوید. این هزینهها شامل دستگاههای شستوشوی کوچک و قابل حمل است. برای این مشتریان حتما خدمات در محل را انتخاب کنید تا آنها نیز با خیال آسودهتری تلفن را بردارند و به شما سفارش خود را بگویند.
نظافت مبلمان
در کنار فرش، این مبلمان است که شما میتوانید با نظافت آن دستمزد خوبی برای آن در نظر بگیرید. از آنجایی که جابهجایی مبلمان بسیار سخت است، این کار را حتما در منزل مشتری انجام دهید. برای این کار باید نیروهای متخصصی اعزام کنید تا آسیبی به وسایل مشتریان وارد نشود. از سوی دیگر باید بدانید که کارمندان شما نماینده شرکتتان هستند، از این رو هر رفتار آنها معرف شرکت شما خواهد بود. به همین دلیل باید کارمندانی را انتخاب کنید که تبلیغکننده کارتان باشند.
تبلیغات زمان دارد
تبلیغ کار شما به سه صورت انجام میشود. یکی از این راهها تبلیغ در روزنامههای کثیرالانتشار است. برای این کار باید توجه داشته باشید که روزهای پربازدیدی را برای تبلیغ انتخاب کنید، ولو اینکه در آن روز هزینه اضافهتری پرداخت کنید. مرحله بعدی پخش تراکتهای تبلیغاتی است که به طور معمول تاثیر زیادی روی جذب مشتری ندارد و بیشتر افراد با دیدن این کاغذهای چسبیده به در منزلشان عصبانی میشوند. مرحله سوم نیز ارسال پیامک به مشتریان است. این کار نیز باید در زمان خاصی انجام شود. بهعنوان مثال بعدازظهر بعد از پایان ساعت اداری پیامکها بهطور انبوه به دست مشتریان برسد.
مدتی است که در فضای مجازی یکی از مراکز قالیشویی به دلیل اینکه در ساعات سحرگاهی پیامکهای خود را ارسال میکرده، مورد تمسخر قرار گرفته و باعث نارضایتی افراد شده است. شما باید توجه داشته باشید که در این دام نیفتید. فضای مجازی با توجه به گسترده بودن آن فضای مناسبی برای تبلیغات مشاغل است. شما نیز میتوانید از این موضوع بهره کامل را ببرید و نرخهای خدمات را که مهمترین معیار مشتری برای انتخاب است شرح دهید. حتی میتوانید ریز خدمات را توضیح دهید که قرار است چه خدماتی را با چه کیفیتی ارائه دهید.
از مشتریان ناراضی پول نگیرید
حتما فرم نظرسنجی را جلوی روی مشتری قرار دهید و از وی بخواهید که آن را پر کند. اگر مشتری از خدمات مرکز شما راضی نبود، بخشی از هزینه خدمات را دریافت نکنید. این کار شما برای جذب مشتری نخواهد بود، بلکه رضایت مشتری است که بعد از آن باعث جذب خواهد شد. شاید در مجلات تبلیغات گستردهای در خصوص عمل زیبایی بینی مشاهده کرده باشید. در این عکسها قبل از عمل و بعد از عمل به نمایش داده میشود تا متقاضیان عمل زیبایی توجهشان به دکتر تبلیغکننده جلب شود.
شما بهعنوان مدیر یک مجموعه قالیشویی میتوانید در همین مجلات و با رسانههای دیگر تصاویر قبل از شستوشو و بعد از شستوشو را برای مشتری در معرض نمایش قرار دهید. مطمئنا این کار شما بسیار متفاوت خواهد بود و نظرات زیادی را به خود جلب خواهد کرد. برای اینکه کالاهایی که به شما سپرده میشود به خوبی تحویل مشتری شود، از مواد شوینده درجه یک استفاده کنید که همین موضوع میتواند تاثیر بسزایی در افزایش مشتری شما داشته باشد.