رهبری سازمانی با رویکرد سبز
نویسنده/نویسندگان: Gareth Kane
ناشر: آسمان نگار
مترجم/مترجمان: انجمن مدیریت سبز ایران
سال انتشار: 1392
این كتاب برای كسانی است كه میخواهند به رهبران سبز كسب و كار تبدیل شوند. اگر قصد هدایت كسب و كار خود به سمت پایداری (موفقیت پایدار) را دارید، چه سازمان شما شركتی تازه تاسیس در صنعتی نوین است، چه نام تجاریای پیشرو در سطح جهانی، یا در جایی میان این دو سر طیف قرار دارد، شما به دانش، مهارتها و چشماندازهای جدیدی نیاز خواهید داشت.
لازم است كه به طور كامل فرصتها و ریسكهای حاصل از برنامه پایداری (موقعیت پایدار) را درك كنید. لازم است كه بتوانید بستری را كه كسب و كارهای آینده در آن به فعالیت خواهند پرداخت را درك كنید؛ و صد البته، شما باید تكنیكهای كاربردی و استراتژیك مورد نیاز برای تغییر و تبدیل كسبوكارتان، زنجیره تامین آن و بازاری را كه در آن فعالیت میكند را درك کنید.
این كتاب نقشه راهنمایی را برای این سفر در اختیار شما قرار میدهد.
برای كمك و هدایت شما، نویسنده این کتاب با 18 مدیر ارشد و مدیر اجرایی كه در این مسیر گام برداشتهاند، مصاحبه كرده است. آنها از طیف گستردهای از كسب و كار، از حقوق گرفته تا صنایع دارویی هستند.
سیستم مدیریت محصول از كیفیتگرایی تا رویكرد سبز
نویسنده جامعه مدیریت سبز اروپا
مترجم: انجمن مدیریت سبز ایران
سال انتشار: 1392
كیفیت گرایی كه براساس هزینه، زمان تحویل، مرغوبیت و عملكرد محصول است، چالشهای نوینی را پیش روی جوامع قرارداده است. جوامعی كه متشكل از همین مشتریان است. محصول و فرآیندهای سازمانهایی كه با منطق مدیریت كیفیت خلق میشوند، كیفیت زندگی را بهشدت تحت شعاع خود قرار دادهاند.
چون كه محصول و فرآیند زاییده شده از رویكرد كیفیتگرایی، محیط زیست را بهشدت تحت تاثیر قرارداده و هزینههای اجتماعی بسیاری را به جوامع تحمیل کرده است و نتیجه محصول و فرآیند طراحی و طرحریزی شده با شعار كیفیت، «زباله گرایی» است. این رویكردهای سنتی، زندگی را برای انسان یا همان مشتریان مصرف گرا، دشوار و دشوارتر کرده است.
در این کتاب تلاش شده تا راههای جلوگیری از این نوع مدیریت و رفتن به سوی مدیریت سبز مطرح شود.
در این کتاب شما با موضوعهای پروفایل محصول، فرمهای شناسایی چرخه عمر محصول، كارتهای اولویتبندی چرخه عمر محصول، سیستم مدیریت محصول، ارزشها و مفاهیم بنیادین محصول سبز آشنا میشوید.