به گزارش گاردین ژورنال، لنوو در حال ساخت یک گوشی هوشمند با یک برند جدید است تا مستقیما با شیائومی در بازار چین به رقابت بپردازد. در حالی که اطلاعات هنوز درباره این گوشی هوشمند بسیار کم هستند، ما این موارد را از هماکنون میدانیم: برندی جدید، انتشار دستگاه با یک نام کاملا متفاوت و احتمالا رونمایی در اول آپریل 2015. شرکتهای تحت اختیار لنوو با اینکه روی تعامل با مشتری و بالا بردن کیفیت برند خود تاکید بسیار دارند، اما تمرکز خود را روی فروش آنلاین گذاشتهاند. لنوو همچنین تاکید دارد که دستگاههای جدید این شرکت تحت برند لنوو در خردهفروشیها و اپراتورهای محلی به فروش برسند.
لنوو هنوز برای فروش گوشیهای هوشمند به مصرفکنندگان از همان مدل کسبوکار سنتی و مورد علاقه خود استفاده میکند؛ استفاده از خردهفروشها و اپراتورهای محلی برای معرفی و فروش. مطمئنا رویکرد تازه شرکتهای تحت اختیار لنوو برای فروش محصولات بهصورت آنلاین باعث میشود برخی هزینههای موجود در روند سنتی لنوو کاسته شود. همچنین لنوو بدش نمیآید با شرکت OnePlus که تمرکز اصلی خود را روی فروش آنلاین و بازاریابی آنلاین کمهزینه گذاشته است، به رقابت بپردازد و در این عرصه عقب نماند.
اما چرا این شرکت قصد دارد از یک برند جدید در محصول خود استفاده کند؟ برای اینکه اساسا این برند جدید به لنوو اجازه میدهد دست به خلاقیت بیشتر بزند و برخی ریسکها را به جان بخرد بدون اینکه لطمهای به برند اصلی شرکت وارد شود.
لنوو دوست دارد در زمینه گوشیهای هوشمند خودی نشان دهد و این موضوع نیازمند آزمایش و خطاهایی است که باید در ابتدای کار صورت گیرد. باید نشست و دید که این برند چینی چگونه راه خود را به چنین بازار شلوغی آن هم در کشور چین باز خواهد کرد.