آیا میدانستید یکی از راههای مدیریت خشم، تلاش در جهت حل مسئله در کوتاهترین زمان ممکن است؟ هر موضوعی که باعث خشم شما شود به هر حال یک مشکل است که باید توسط شما بهعنوان مدیر مجموعه ساماندهی و حل شود. به جای دادوبیداد این مسئلهها را حل کنید. برای حل مسئله باید اول مشکل را تعریف کنید، بعد هر راهحلی را که به ذهنتان میرسد برایش مشخص کنید، بعد برای هر راهحل امتیاز بگذارید. امتیازها را هم براساس خوبیها و بدیهای هر راهحل بدهید. بعد راهحلها را براساس امتیاز اولویتبندی کنید و در عمل نخستین راهحل را آزمایش کنید. اگر جواب نداد هم بروید سراغ راهحلهای اولویتهای بعدی.