اكنون چند دهه از پیشتازی آتاری در صنعت بازیهای ویدئویی خانگی با بازیهای موفقی نظیر Space Invaders، Pac-Man و Breakout گذشته است. از آن زمان تا به حال، این شركت پشت سر دیگر پیشتازان در دنیای بازی حركت كرده، اما فرد چسنایس ،مدیرعامل آتاری امیدوار است كه بتواند آن حقیقت را تغییر دهد.
نخستین گام او قاپیدن توپ از دست رقبا با معرفی محصولی جدید در حوزهای است كه مسلما كمی دیر به آن روی آورده است: تناسباندام. یك نرمافزار تناسباندام در قالب بازی موسوم به Atari Fit شامل تمرینات كل بدن، برنامههای دو و حركات ورزشی معمولی میشود كه در اوایل سال 2015 ارائه خواهد شد. آتاری برای توسعه این نرمافزار با متخصص آكادمی ملی پزشكی ورزشی مایكل پورتر، همكاری كرد.
آتاری آرشیو غنی بازیهای خود را برای تشویق مردم به حفظ تناسباندام خود به كار میگیرد. برای باز كردن قفل چنین بازیهای کلاسیکی نظیر Pong، Centipede وSuper Breakout، كاربران باید به اهداف تناسباندام خاصی دست پیدا كنند. آتاری همچنین با مشاركت داروخانه آنلاین Walgreens در آمریكا در قالب برنامه «Balance Rewards» این خردهفروش به كاربران امتیاز میدهد.
Walgreens از آتاری به دلیل ورود به Balance Rewards و ارائه یك برنامه شامل انتخابهای سالم استقبال میكند. دانش آتاری درباره برنامههای بازیمحور، بعد جدیدی به برنامه Walgreens خواهد داد.
Atari Fit در بستهای شامل ویژگیهای اجتماعی متعدد و قابل رقابت با محبوبترین ابزارهای سلامتی و تناسباندام پوشیدنی در این صنعت، حاوی Fitbit و RunKeeper ارائه داده خواهد شد. Atari Fit همچنین اطلاعات را از دیگر نرمافزارهای تناسباندام مشهور در جهان از قبیل Google Health گرفته و شرایط مناسب برای ردیابی همه آمارهای فعالیت ورزشی آنها را در یك نرمافزار موبایل به وجود آورده است.
این نرمافزار در ادامه مجموعهای قدرتمند از قابلیتهای ردیابی را در بر خواهد گرفت كه مسافت طی شده توسط كاربر، سرعت، سبك راه رفتن، زمان و میزان كالری سوزانده شده به وسیله او را ثبت میكند.
Atari Fit نخستین نرمافزار تناسباندام است كه با كمك سایت بازی gameplay ضمن تحریك بازیكنان به فعال بودن بین جلسات بازی به آنها جایزه نیز میدهد.
این یك تجربه تناسباندام بازیمحور با تغییر رویكرد آتاری است. بازیكنان تحریك به انجام حركات ورزشی برای رسیدن به هدف مورد نظر در عرصه تناسباندام میشوند. در همین حال فرصت انجام یك كار جالب به آنها داده شده و با كسب تجربهای رقابتی فرصت جمعآوری سكه و گشودن قفل بازیهای آتاری كلاسیك محبوبشان برای آنها به وجود آمده است. تیم و اجزای آنلاین آن به طور خاص منحصر به تجربه Atari Fit است. در همین حین بازیكنان در سرتاسر جهان میتوانند ضمن بازی با یكدیگر، سلامتیشان را به دست آورند. آتاری تقریبا 30 سال پیش یك بازی تناسباندام را با نام the Puffer به جهانیان معرفی كرد كه در قالب ایده یك دوچرخه ورزشی میتوانست فرصت انجام بازیهای ویدئویی را به وجود آورد اما هرگز مورد قبول هیاتمدیره قرار نگرفت.
همه مطمئنا منتظر حضور این غول دنیای بازی بودهاند. در نیمه نخست سال مالی منتهی به پایان ماه دسامبر، در آمد آتاری از 3/1 میلیون دلار در دوره مشابه سال گذشته به 6/4 میلیون دلار رسید.
نكته مثبت دیگر برای این شركت در قالب یكی از بازیهای كلاسیك آن به اسم E. T. The Extra Terrestrial پدیدار شد. یك كارتریج بازی كه در نیومكزیكو بهعنوان بخشی از پروژه رونمایی از دسته آتاری انبار شده در سال 1983 به دست آمده است، حالا در موزه Smithsonian نمایش داده خواهد شد.
اگرچه بازی نسبتا ناموفق E. T لزوما خاطره خوشی را در آتاری از خود به یادگار نگذاشته اما این رویداد به تقویت جایگاه تاریخی برند كمك كرده است. Smithsonian تالار شهرت نیست بلكه وظیفه آن به اشتراكگذاری تاریخچه فنی، فرهنگی و اجتماعی پیچیده هر نوآوری شامل بازیهای ویدئویی با دیگران است.
با وجود آنكه هویت آتاری احتمالا با گذشته در ذهنهای بسیاری از مصرفكنندگان اجین شده اما توجه مدیران شركت هنوز به آینده و جستوجو برای كشف فناوری جدید اختصاص یافته است. آنها آینده آتاری در 10 سال آینده را روشن پیشبینی كرده و آن را یك شركت تولیدكننده ابزار سرگرمی تعاملی موفق در نظر گرفتهاند كه فرصت كسب تجربه انواع بازیهای متعدد جالب و مبتكرانه را به وجود میآورد. آتاری بعدها به طی همین روند ادامه خواهد داد.