آیا میدانستید جهتگیری بازارمحور یا مشتریمحور نیازمند سازمانی است که بتواند نیازهای از قبل تعیین شده را ارضا کند؟ با استفاده از دانش مشتریان و نیازهای آنان، یک سازمان میتواند خدماتی را ارائه کند که تا حد ممکن از تطابق بالایی با نیازهای مشتری برخوردار باشد.اگر خدمت واقعا نیاز را برآورده کند، بدون اینکه سازمان مجبور به تلاش زیادی برای ترفیع آن باشد، مشتریان حتما آن را خریداری خواهند کرد.
این جهتگیری که بیشتر برای بدنههای خصوصی توصیه میشود توسط نارور و اسلاتر و کوهلی و دیگران مفهومسازی شد که نشان دادهاند حالت مثبت و فعال در مجموعه، تجزیه و تحلیلها و مخابره دادههای داخلی و دادههای مربوط به ارباب رجوع به سازمان اجازه میدهد بهتر بتواند به نیازهای بازار پاسخگو باشد و عملکرد خود را بهبود بخشد.