پرسش: تولیدکننده زیورآلات استیل هستم و چند سالی است که تحت عنوان یک برند محصولات خود را وارد بازار میکنم. بهتازگی قصد دارم زیورآلاتی از جنس طلا تولید کنم. با توجه به این موضوع پیشنهاد میکنید که آیا تحت برند قبلی که برای محصولات استیل بود، محصولات جدید را وارد بازار کنم یا برند جدیدی را برای آن ثبت کنم؟
پاسخ کارشناس: معمولا بهصورت کلی به کسبوکارهای کوچک پیشنهاد میشود که از استراتژی تمرکز استفاده کنند تا بتوانند جایگاه خوبی را در بازار و ذهن مشتری ایجاد کنند و اگر قصد توسعه محصول را دارند حتما تحت برند دیگری وارد بازار کنند، چون اگر با برند قبلی، محصول جدید وارد بازار شود و مشکلاتی داشته باشد، به کل برند ضربه وارد میشود و برند شناخته شده را زیر سوال میبرد. از طرفی بهتر است، سعی شود در انتخاب اسم برند جدید دقت بسیار زیادی صورت پذیرد و ارتباط معنایی بین برندها ایجاد شود که وقتی نام برند جدید مطرح میشود ناخودآگاه مشتری حس کند که این برند با برند قبلی ارتباط معنایی دارد.
در این میان میتوان از لحاظ هویت بصری، لوگو، بستهبندی و. . . ابتکارات جدیدی را انجام داد. با توجه به این موضوع پیشنهاد میشود از مشاوران برند که در این حوزه فعالیت میکنند، کمک بگیریدتا که نقاط ضعف برند جدید مشخص شود. در این میان از بسترهای تبلیغاتی که برند قبلی برای کسبوکار به وجود آورده است هم میتوان در راستای تبلیغ برندی جدید استفاده کرد. بهعنوان نمونه اگر از اینستاگرام برای تبلیغات خود استفاده میکنید، میتوانید در همان صفحه اینستاگرام هم تبلیغات برند جدید خود را در ابتدای کار انجام دهید.
اگر شما هم در کسبوکار خود با چالشی روبهرو هستید، در صورت تمایل مشکل خود را از طریق ایمیل business@ forsatnet.ir با ما در میان بگذارید و پاسخ خود را در همین بخش پیگیری کنید.