پرسش: مدیر یک مزون در خیابان شریعتی تهران هستم که یک سالی است فعالیتهای خود را آغاز کرده و حدود 25 مدل مانتو و لباس شب را به مشتریان عرضه میکند. یکی از مشاوران ما بر این موضوع اصرار دارد که محصولات را به تولید انبوه برسانیم اما بنده به این موضوع اعتقادی ندارم. از طرفی در راستای معرفی محصول به مشتریان با مشکلات جدی مواجه شدهایم. برای حل این مشکلات چه پیشنهادهایی دارید؟
پاسخ کارشناس: شما به عنوان مدیر این مزون در ابتدای کار باید گروه هدف خود را مشخص کنید و بر اساس گروه هدفی که دارید محصولات خود را قیمتگذاری کنید؛ همین موضوع بسیار میتواند در انتخاب استراتژی شما مثمرثمر باشد، چون اگر قیمت محصولات شما بالا باشد و طبقه متوسط به بالا گروه هدف شما باشند، بهتر است محصولات خود را به تولید انبوه نرسانید، زیرا باید تفاوتی بین یک مزون و تولیدی باشد، البته اگر قصد راهاندازی تولیدی را دارید باید محصولات خود را به تولید انبوه برسانید اما اگر صرفاً میخواهید یک مزون بمانید و کلاس کاری خود را حفظ کنید نباید تولید انبوهی داشته باشید و محصولات را به صورت سفارشی به دست مخاطبان و مشتریان خود برسانید.
در راستای تبلیغات نیز باید در ابتدا بودجه تبلیغاتی خود را تعیین کنید اما پایینترین هزینه تبلیغات در این موضوع، استفاده کردن از شبکههای اجتماعی است، چون هنگامی که گروه هدف شما مشخص شود و این گروه هدف در شبکههای اجتماعی حضور فعال داشته باشند، شما میتوانید صفحهای در اینستاگرام راهاندازی کنید و با تبلیغ در آن دنبالکنندههای زیادی را جذب کنید، البته چون این روزها صفحههای اینستاگرام زیاد شده است باید شما در تلاش باشید به صفحه اینستاگرام خود اعتبار دهید که مشتریان به راحتی از شما خرید کنند.