یکشنبه, ۴ آذر(۹) ۱۴۰۳ / Sun, 24 Nov(11) 2024 /
           
فرصت امروز

در این ایده به بررسی مشکلاتی که برای نگارش و خلق یک ایمیل تاثیرگذار با آن روبه رو هستیم، خواهیم پرداخت. مشکل نخست، احتمال مشاهده ایمیل توسط مخاطب در ساعات کاری است. این زمان به طور کلی بدترین موقع برای انجام فعالیت های تبلیغاتی است. به همین دلیل احتمال برخورد سطحی مخاطب با پیام شما بسیار بالاست. خواننده فقط نیاز دارد چهار میلی متر انگشتش را جابه جا کرده و ایمیل شما را حذف کند.

سقوط به سطل زباله بدون خوانده شدن، بلایی است که بر سر بیشتر تبلیغات می آید. در حوزه تبلیغات ایمیلی و آنلاین نیز این نوع اتفاقات طبیعی است. در واقع اگر مخاطب در نگاه نخست با ایمیل شما رابطه مناسبی برقرار نکند، احتمال حذف پیام شما بسیار بالا خواهد بود. البته این بدترین اتفاق ممکن نیست.

اگر شانس بیاورید آدرس ایمیل شما توسط دریافت کننده پیام مسدود نمی شود. در غیر این صورت فرد موردنظر را تقریبا برای همیشه از دست خواهید داد. تمام تلاش شما باید روی فرار از قضاوت زودهنگام مخاطب در مورد اینکه ایمیل شما یک هرزنامه است، باشد. علت هجوم شرکت های مختلف به سمت ایمیل های تبلیغاتی، ظهور نرم افزارهای Ad Blocker (مسدود کننده تبلیغات) در اینترنت است.

به این ترتیب بار اضافی روی بازاریابی ایمیلی گذاشته شده است. در این میان اگر می خواهید در این فضای رقابتی و فشرده که با قضاوت منفی اکثر مخاطبان نیز همراه شده، موفق باشید، باید اندکی خلاقیت، هزینه اضافی و وقت خرج کنید.

ایده

ایده حاضر براساس طرح برند? Which نوشته شده است. این برند به طور کلی یک نوع انجمن مصرف کنندگان است که در راستای ارائه توصیه های کاربردی برای خریداران محصولات مختلف و جمع آوری نظرات آنها در مورد محصولات گوناگون فعالیت می کند. این موسسه در سال 1957 تاسیس شده و دفتر مرکزی آن در بریتانیا است.

هنگامی که برای نخستین بار در سایت این شرکت به آدرس www.which.co.uk ثبت نام کردم، پیام تبریک ثبت نام ساده ای را از سوی مدیریت سایت دریافت کردم. باتوجه به اینکه هنگام ثبت نام تکنولوژی اینترنت تازه ظهور کرده بود، دریافت آن ایمیل تبلیغاتی به نوعی تعجب آور بود. در واقع من انتظار چنین عکس العملی را نداشتم. متن پیام به این شرح بود: «اندی عزیز، ورود شما به جمع کاربران سایت را تبریک می گویم.»

هدف اصلی من از ثبت نام در این سایت دریافت توصیه های مناسب برای حذف برخی آدرس های ایمیل از جمع مخاطبان و اضافه کردن امکانات اعلام پیشرفته برای برخی دیگر از ایمیل ها بود. شاید باور کردنی نباشد، اما بانک اطلاعاتی این سایت بسیار غنی و کامل است. پس از پایان کارم به منظور تشکر از زحمات این موسسه، یک ایمیل به آدرس این سایت فرستادم و یک کامنت نیز زیر یکی از پست های سایت قرار دادم.

پس از چند روز، یک پیام جالب دریافت کردم. مدیر ارشد سایت با آدرس ایمیل شخصی اش پیام زیر را برای من فرستاده بود: «به خاطر پیام امیدوارکننده ای که فرستادید، بسیار سپاسگزارم. مالکوم کولمز، مدیر ارشد سایت? Which »

در ایده شماره 31 نکات مهمی را در مورد القای حس انسانی به کاربران در فضای مجازی بیان کردم. برند مذکور به خوبی از عهده چنین کاری بر آمده بود. در واقع امضای پایانی مالکوم کولمز ضربه نهایی را وارد کرد.

به منظور اقتباس از طرح برند? Which، لازم است در پیام خود از محتوای قوی و جذاب استفاده کنید. در ایده فوق این عنصر جذاب، پیام مدیر ارشد سایت بود. با این حال برای تاثیرگذاری بیشتر، استفاده از پیام شخصی سازی شده برای کاربران مورد نظر، آن هم در نخستین برخورد، بسیار موثر خواهد بود.

همچنین اضافه کردن یک فایل صوتی نیز می تواند برای تاثیرگذاری بیشتر، در پیام های ارسالی برای کاربران ثبت نام کرده مناسب باشد. با این حال توجه داشته باشید که نباید هیچ کدام از فعالیت های تبلیغاتی شما به نظر خودکار بیاید. سعی کنید تا جای ممکن حس شخصی سازی شده را برای کاربران خود زنده کنید.

آنچه در عمل باید انجام دهید

- توجه داشته باشید که پیام شما برای تاثیرگذاری روی مشتریان است. به همین دلیل بهتر است به جای کلمه «مشتری گرامی» در ابتدای پیام خود از اسم کوچک افراد یا ضمیر «شما» استفاده کنید.

- برای مخاطب تان راه های گوناگونی به منظور ثبت سفارش و خرید از برندتان قرار دهید. به این ترتیب با آسان تر ساختن امکان خرید، تعداد خریدها نیز افزایش خواهد یافت.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/Um7Bsaxt
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
خرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چینخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانکمک به خیریهسریال ازازیللوازم یدکی تویوتاریفرال مارکتینگ چیست؟محاسبه قیمت طلاماشین ظرفشویی بوشآژانس تبلیغاتیتعمیرگاه فیکس تکنیکتور سنگاپورتولید کننده پالت پلاستیکیهارد باکستالار ختمبهترین آزمون ساز آنلایننرم افزار ارسال صورتحساب الکترونیکیقرص لاغری پلاتینirspeedyیاراپلاس پلتفرم تبلیغات در تلگرام و اینستاگرامگیفت کارت استیم اوکراینمحصول ارگانیکبهترین وکیل شیرازخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلقیمت ملک در قبرس شمالیچوب پلاستضد یخ پارس سهندخرید آیفون 15 پرو مکسمشاور مالیاتیقیمت تترمشاوره منابع انسانیخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختاکستریم VXدانلود آهنگ جدیدلمبهخرید جم فری فایرتخت خواب دو نفرهکابینت و کمد دیواری اقساطی
تبلیغات
  • تبلیغات بنری : 09031706847 (واتس آپ)
  • رپرتاژ و بک لینک: 09945612833

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه