بهطور معمول کسبوکار شما نمیتواند تاثیرگذارترین مشتریان را در زمانی که آنها وارد کسبوکار شما میشوند و سپس از آن خارج میشوند، شناسایی کند. این موضوع در مورد کسبوکارهای اینترنتی و نیز خارج از فضای مجازی صادق است.
آیا بهتر نیست میزان تاثیرگذاری هریک از مشتریان را مورد ارزیابی قرار دهیم؟ متاسفانه حتی با وجود تکنولوژیهایی که در اختیار داریم، شناسایی تمامی این افراد تاثیرگذار غیرممکن است. استفاده از رتبهبندی تاثیرگذاری اجتماعی مشتریان به شما کمک می کند که برخی از افرادی که در میان مشتریان شما بیشترین تاثیرگذاری را در جامعه دارند، شناسایی کنید. سایتهایی نظیر Klout.com و TwitterGrader.com میتوانند شما را در شناسایی تاثیرگذارترین مشتریان شما در توییتر یاری کنند. شما تنها باید ID مشتریان را دریافت کنید و از اطلاعاتی که از این طریق بهدست میآورید، در جهت اهداف خود استفاده کنید. یافتن تاثیر و تقویت آن بهعنوان یک فعالیت مستمر در عرصه بازاریابی برای کسبوکار شما خواهد بود.
البته منظور من این نیست که بین مشتریان خود تبعیض قائل شوید و آن دسته از مشتریانی که تاثیرگذاری کمتری دارند، خدمات بدی دریافت کنند و خدمات برتر را برای مشتریان مهم اختصاص دهید. پیشنهاد من این است که اکنون زمان آن است که تاثیرگذارترین مشتریان خود را شناسایی کنید و از این طریق ارتباطات خلاقانه و صادقانهای با آنها برقرار سازید، بدون اینکه از دستورالعمل خاصی استفاده کنید.
من با استفاده از ابزارهای جستوجوی تاثیر در کسبوکار خود، توانستهام تاثیرگذارترین هوادارانم را شناسایی کنم. پس از اینکه این افراد را شناسایی کردم، راحتتر با تکتک آنها ارتباط برقرار کردم و نظرات آنها را در مورد کسبوکار جویا شدم.آنها پیشنهادهای بسیار ارزشمندی داشتند. به نظر من تمامی کسبوکارها با برقراری ارتباط با تاثیرگذارترین افراد در چرخه ارتباطات خود میتوانند از مزایای بیشماری بهرهمند شوند.