آیا میدانستید تمرکز بر تخصص و دانش یکی از گامهای اصولی در ایجاد برند شخصی است؟ در اینکه شما قرار است با چهعنوانی شناخته شوید، دقتداشته باشید. دانشگاه بهشما عنوان شغلی نمیدهد. عنوان شغلی چیزی جدا از مدرک تحصیلی شماست. عنوان شغلی را خود شما بهخودتان میدهید. این شما هستید که انتخاب میکنید در چه زمینههایی کار کنید و در چه زمینههایی بیشتر تمرکز کنید.
برای ساخت برند خود براساس تخصص باید بیشتر در زمینه مورد علاقهتان مطالعه کنید، با افراد مرتبط در ارتباط باشید، محتوای مرتبط منتشر کنید و در نهایت در آن زمینه دستاورد داشته باشید؛ دستاوردهای کوچک یک برند مؤثر و پایدار با قدمهای کوچک ساخته میشود. در نهایت شما باید از برندی که شکل دادهاید پشتیبانی کنید.
پشتیبانی از برند یعنی همواره یکپارچگی خود را در عملکردتان خود حفظ کنید. رفتار و عمل شما باید همسان و همسو باشد. برند پایدار در طول زمان شکل میگیرد. برای ایجاد یک برند شخصی موفق شما حداقل به دوسال زمان نیاز دارید تا به شکل مداوم در مسیر انتخابی خود فعالیت کنید.