اهالی کسب و کار روزنامه و مجله به طور عمده حساب ویژه ای روی مشترکان خود باز می کنند. هنگامی که یک خواننده معمولی اقدام به خرید اشتراک روزنامه کند، فروش آن روزنامه برای مدتی هرچند کوتاه تضمین شده است.
به همین دلیل اغلب مطبوعات چاپی تلاش عمده خود را روی تبدیل مخاطبان معمولی به مشترک دائم روزنامه متمرکز کرده اند. سودی که از این طریق عاید مجلات و روزنامه ها می شود، ارزش صرف هزینه، وقت و تلاش را دارد.
جلب نظر مخاطب به خرید اشتراک مجله شما گام نخست در راستای کسب سود است. با این حال شیوه های گوناگونی در دنیای اهالی مطبوعات برای ترغیب افراد به خرید اشتراک های طولانی مدت وجود دارد.
یکی از ساده ترین این راه ها، استفاده از پیام های مختلف (مانند ایمیل، نامه، پیام از طریق شبکه های اجتماعی و آگهی عمومی) در هنگام اتمام اشتراک مشتریان است. تمدید قرارداد مشترکان اگرچه دقت و ظرافت خاصی را طلب می کند، در عین حال سود تضمین شده ای را نیز برای مجله به همراه دارد.
اگر شما در کسب وکاری فعالیت دارید که به طور معمول با مشتریان خود قرارداد امضا می کنید، استفاده از ترفندهای تمدید قرارداد کمک شایانی به شما خواهد کرد. با این حال نحوه انجام این ترفندها، به دلیل حساسیتش، فراتر از ذکر چند نکته معمولی است. به همین دلیل در ادامه به بررسی نحوه عملکرد یکی از برندها در این زمینه خواهیم پرداخت.
ایده
ایده این بخش براساس طرح رسانه کسب وکار ویلیام رید نوشته شده است. این برند به طور کلی در زمینه ارائه اطلاعات در حوزه های کسب وکاری مختلف فعالیت دارد. دفتر مرکزی این شرکت در شهر لندن و کراولی واقع است. همچنین این خبرگزاری در شهرهای نیویورک و مونپلیه نیز دفتر خدمات رسانی دارد.
این شرکت که در سال 1861 توسط ویلیام رید بنیانگذاری شده، به طور عمده به دلیل مجله و رسانه دیجیتال خود شهرت فراوانی کسب کرده است. موفقیت های این برند در دنیای مطبوعات بر هیچ کسی پوشیده نیست. یکی از افتخارات دوران حرفه ای من به عنوان یک طراح آگهی، همکاری با این شرکت افسانه ای بوده است. چندی پیش یک تماس از سوی یکی از مقامات شرکت ویلیام رید دریافت کردم که براساس آن طراحی تبلیغ تمدید اشتراک یکی از مجلات این برند به من واگذار شده بود.
اگرچه پیش از این نیز تجربه همکاری با این برند را داشتم، با این حال مانند طراحان تازه کار دچار اضطراب شدم. در هر صورت انجام فعالیت های بزرگ نقطه عطفی در کارنامه حرفه ای افراد خواهد بود. به همین منظور ابتدا به بررسی شیوه نگارش مطالب مجله و به تبع آن گردآوری اطلاعات پرداختم. لازم به ذکر است که گفت وگو با سردبیر مجله نیز کمک شایانی به من در راستای طراحی کمپین برند کرد.
در بخش بعدی این شماره به بررسی نکات کلیدی در راستای طراحی تبلیغات چنین حوزه هایی خواهیم پرداخت. در نگارش نکات کلیدی علاوه بر تجربه شخصی، از سایر طراحانی که سابقه همکاری با برند ویلیام رید و دیگر برندهای مطرح را داشته اند کمک گرفته شده است.