پرسش: به تازگی مدیر سازمانی شدهام که محصولات مختلفی را تولید میکند و برای تولید یکی از این محصولات با شرکتهای خوشنام مواد اولیه قراردادهایی را تنظیم کردهایم. براساس این قرارداد در راستای تولید این محصول باید همکاریهایی با یکدیگر داشته باشیم اما به دلیل اینکه سازمان ما زیاد شناخته شده نیست محصولی که ما تولید میکنیم زیرمجموعه شرکتهای خوشنام میرود و برند سازمان ما دیده نمیشود. در راستای کنترل این موضوع چه پیشنهادهایی دارید و چگونه باید تعامل خود را با سازمانهای خوشنام ادامه دهیم؟
پاسخ کارشناس: اگر سازمان شما زیاد شناخته شده نیست و به این نتیجه رسیده است که برای برند و خوشنام شدن قصد همکاری با سازمانهای دیگر را دارد و میخواهد از فضا و امکانات سازمانهای دیگر در راستای برندینگ خود استفاده کند، باید برنامه بلندمدتی را در راستای این همکاری اتخاذ کند و در این برنامهریزی شکل همکاری با سازمانهای مختلف مشخص شود؛ بهصورت کلی سازمانهای تازه وارد از طریق همکاری با سازمانهای معتبر میتوانند جایگاه خود را تغییر داده و بهبود ببخشند و سازمان شما هم میتواند از طریق استفاده از نام سازمانهای معتبر جایگاه جدیدی را برای خود ایجاد کند و حتی در کاتالوگها و بروشورهای محصولات خود نام سازمانهای معتبر را بیاورد.
از این موضوع میتوان استفادههای تبلیغاتی زیادی کرد اما موضوعی که باید شما بیشتر نگران آن باشید این است که با سازمانهایی در تولید محصولی همکاری داشته باشید که با سازمان شما هویت یکسانی داشته باشند و همکاری با آن سازمان از دید مشتریان منفی نباشد.
در این میان باید این موضوع را مدنظر داشته باشید که در همکاری دو سازمان، این سازمان قوی است که ممکن است در همکاری با سازمانهای کوچک متضرر شود و در این موضوع اتفاقا سازمانهای قوی باید مواظب اعتبار خود باشند. از طرفی سازمان شما میتواند در تبلیغات سازمانهای معتبر هم وارد شود و بخشی از تبلیغات خود را از طریق امکانات و فضایی که سازمان قوی در اختیار دارد، انجام دهد.