یك شركت تولیدكننده محصولات آرایشی پوست و مو به نام « Neutrogena » تصمیم گرفته است تا برای تبلیغ كرم ضد آفتاب خود به شكلی خلاقانه و جالب، یك ایستگاه رادیویی در دریا راهاندازی كند. Neutrogena به منظور تجدیدنظر عاشقان ساحل در سانخوان، بزرگترین شهر و پایتخت پورتوریكو تصمیم گرفته است تا نگرش خود را تغییر دهد. به همین دلیل مدیران این شركت در پی كشف راهی بودند تا با حال و هوای تابستان كاملا همخوانی داشته باشد. آنها با همكاری آژانس تبلیغاتی DDB آمریكای لاتین یك ایستگاه رادیویی دریایی را تاسیس كردند كه صدای آن را فقط میتوان زیر آب شنید.
كرم ضد آفتاب« Neutrogena Wet Skin» شما را در مقابل نور خورشید، چه درون آب، چه بیرون از آب، محافظت میكند. بنابراین بهجز گروه تبلیغكنندگان كه نمونههای رایگان محصول را در ساحل به مردم میدادند، كارمندان شركت Neutrogena تصمیم گرفتند تبلیغ برند را یك گام جلوتر ببرند و دوستداران ساحل را به لذت بردن از تجربه بودن زیر آب، این بار بیش از پیش با موسیقی محبوبشان تشویق كنند.
ایستگاه رادیویی در دریا با مشاركت ایستگاه رادیویی «La X »، با كمك شركت آمریكایی نرمافزاری «GoPro» امكان ضبط واقعی صدا زیر آب را به وجود میآورد. صدای این ایستگاه رادیویی را فقط زیر آب میتوانستید بشنوید. ایستگاه فوق با اسپیكر « Oceanears » كار میكرد. این اسپیكر همچنین توسط زیستشناسان دریایی هنگام برقراری ارتباط با دلفینها مورد استفاده قرار میگیرد و ثابت میكند كه همیشه راهی برای حفظ مهمانی حتی زیر آب نیز هست.
این ایستگاه شامل موسیقی با محتوای تركیبی میشد كه در كنار آن انتقال پیام برند و آموزش، رساندن پیام واقعی برند ضمن اطلاعرسانی به مردم درباره محصول ضد آفتاب Neutrogena و راههای لذت بردن سالم و بیخطر از نور خورشید نیز به چشم میخورد. با توجه به آگهی تبلیغاتی، هدف از انجام این اقدام ابراز این واقعیت بود كه Neutrogena همچنان مردم را برابر نور خورشید در آب و بیرون از آن محافظت میكند. از آنجا كه Neutrogena از ارائه پیشنهاد برخورداری از حمایت برتر در هر لحظه خوشحال است، این مسئله ثابت میكند كه شادی و سرگرمی زیر نور خورشید هرگز نباید متوقف شود.
تبلیغ موثر كرم ضد آفتاب
Neutrogena در یكی از محبوبترین ساحلهای پورتوریكو ضمن نمایش نتایج واقعی استفاده از محصول این شركت در زیر نور آفتاب و آب، تجربه لذت بردن از هر دو محیط با نمونههای رایگان را افزایش داد. اما از همه مهمتر این لذت با دعوت كردن از مردم برای پیوستن به مهمانی زیر آب منحصربهفرد كارمندان شركت Neutrogena بالا رفت. آژانس تبلیغاتی DDB آمریكای لاتین با تكیه بر تبلیغات محیطی، میان برند و مصرفكنندگان در حالی بهطور غیرمنتظره ارتباط برقرار میكند كه هنوز بافت و زمینه تبلیغ را مدنظر قرار میدهد.
این اقدام نهتنها به تبلیغات برند بلكه فراتر از آن، به امكان كسب یك تجربه جالب و بهیادماندنی معطوف میشود. این تجربه غواصان ساحل را چنان شاد و شگفتزده خواهد كرد كه با میل و علاقه استفاده آزمایشی از محصول ضدآفتاب و لذت بردن از مهمانی منحصربهفرد را میپذیرند. بازاریابی محیطی پیرامون جلب توجه مصرفكنندگان، بهبود میزان محافظت از پیغام برند و ایجاد یك تجربه منحصربهفرد بحث میكند كه منجر به كسب نتایج بهتر در مقایسه با یك كمپین تبلیغاتی سنتی خواهد شد. امروزه رساندن یك پیام بهیادماندنی آسان نیست، به همین دلیل خلاقیت و بازاریابی مبتنی بر مكان تمایل به كسب نتایج موثرتر دارد. در مجموع بازاریابی چشمگیر منحصربهفرد همیشه در برخورد با مصرفكنندگان بهتر نتیجه میدهد و برندها (و آژانسها) نیز خواستار كسب چنین موفقیتی در پی ارائه محصولات خود هستند.