با اثبات این حقیقت كه یك طراحی عالی زمانبر و بیاندازه تغییرپذیر است، لوگوی شركت فیلمسازی Warner Bros در طول سالهای گذشته صدها بار طراحی مجدد شده است. در ادامه به بعضی از محبوبترین توصیفات مرتبط با این لوگو اشاره میشود.
لوگوی Warner Bros همیشه منطقی اساسی داشته است: این لوگو سپری شناور در میان ابرها است كه حروف اول این كلمه یعنی w.B روی آن به چشم میخورد. همه آن را میشناسند و با نگاهی به فیلمهای قدیمی Warner Bros وسوسهانگیز است كه بگوییم لوگوی این شركت فیلمسازی در طول سالهای گذشته تغییر نكرده است.
درواقع نشانهای كه امروز در ابتدای یك فیلم میبینید، به نظر میرسد كه واقعا شبیه همان چیزی است كه 60 سال پیش شاهد آن بودهاید. در حقیقت، در قرن گذشته، لوگوی Warner Bros طراحیهای مجدد بسیاری را از سرگذرانده كه به ایجاد صدها لوگوی مختلف منجر شده است. حالا یك گالری جامع تصمیم گرفته نشان بدهد که در طول این سالها چه تغییراتی انجام شده و چه تغییراتی صورت نگرفته است.
از نخستین لوگوی Warner Bros در دهه 1920 رونمایی شد. همانطور كه در فیلمهایی نظیر «The Jazz Singer» در سال 1927 میلادی میبینید، در این فیلم شكل اصلی لوگوی Warner Bros تایید شد. لوگویی برای 90 سال آینده: یك سپر با حروف اول «W. B» حك شده روی آن.
بیش از 200 شكل مختلف از لوگوی Warner Bros در 15 سال گذشته طراحی شدهاند. در دهههای 1930 و 1920، حروف اول W.B سرانجام آنقدر رشد كرد تا بقیه فضای سپر را نیز بگیرد و تا سال 1935 و زمان ساخت فیلم «Captain Blood»، لوگوی Warner Bros كشیدهتر شده اما با این وجود، نسخه مشابه طراحی كه در كار ساخت لوگو مورد استفاده قرار گرفته بود، با طراحیهای مجدد برای مدت 80 سال پابرجا ماند. البته در این میان استثناهایی نیز وجود دارند.
در نوامبر سال 1966، جك وارنر مدیریت Warner Bros را به شركت ادغامی Seven Arts فروخت. نام استودیو سپس به Warner Bros -Seven Arts تغییر یافت. همانطور كه در فیلمهایی نظیر «Bullitt» در سال 1968 میلادی میبینیم، این لوگو که بهطور تصادفی، حاصل هفتمین تغییر اصلی لوگوی استودیو است، سپر و حروف اول كلمه Warner را حفظ كرد اما به جای حذف B، حرف W در جهت بالا به سوی یك عدد هفت خم شد. این طراحی فقط برای مدت چند سال طول كشید.
در سال 1970، شركتKinney Services، Warner Bros را خرید و لوگوی تاریخی را به چیزی شبیه یك پمپ بنزین تبدیل كرد. شركت رسانهای Time Warner بهظاهر قصد حذف این لوگو از سوابق تاریخی را دارد. اگرچه این لوگو در سال 1971 میلادی در آغاز فیلمهای«Dirty Harry» و «A Clockwork Orange» دیده شد، اما در DVD اخیر و در قالب فیلم Bluray، شركت یا لوگوی اخیر خود را جایگزین آن ساخته یا آن را بهطور كامل از فیلم حذف کرده است. جالب اینجاست که فیلمسازان همیشه به تغییر لوگو متناسب با لحن فیلمهایشان تشویق شدهاند.
پس از بازگشتی هشت ماهه به لوگوی كلاسیك Warner Bros سائول باس در سال 1972 برای ارائه تعریف جدیدی از برند این استودیوی فیلم معروف استخدام شد. درك این موضوع كه چرا طراحی باس-كه بسیار در زمان خود و البته كمی شبیه به لوگوی حزب نازی بود- به سرعت تا اواسط دهه 1980 به نفع لوگوی كلاسیك Warner Bros طرد شد، آسان است. بن افلك و استیون سودربرگ تصمیم گرفتند در آغاز فیلمهای مخصوص به خود، «Argo» و «Magic Mike از این لوگوی Warner Bros استفاده كنند.
باارزشترین نكته درباره لوگوی Warner Bros شاید این باشد كه فیلمسازان همیشه تشویق به تغییر آن متناسب با لحن شخصی فیلمهای خود شدهاند. نخستین نمونه تغییر لوگوی Warner Bros به سبكی خاص در اوایل فیلم «The Adventures of Robin Hood» در سال 1938 میلادی به وجود آمد كه در آن سپر به شكل یك تاج پادشاهی درآورده شد. در اواخر دهه 1990، با ظهور برنامه گرافیك كامپیوتری CGI، استفاده از لوگوی Warner Bros به سبكی خاص توسعه یافت؛ فقط در 15 سال گذشته بیش از 200 نمونه طراحیهای مختلف آن به چشم خوردهاند. طراحی عالی با دوام که تغییرپذیر نیز هست.