امروز استفاده از هدفون هنگام راه رفتن به امری بسیار معمولی تبدیل شده است اما فقط تعداد كمی از تبلیغكنندگان درصدد سرمایهگذاری روی این عادت به شكلهایی مهم و معنیدار برآمدهاند. یكی از فعالان در این حوزه شركت قطار فرانسوی «Thalys» است كه با ایجاد یكسری بیلبوردهای تعاملی به مردم اجازه میدهد صدای شهرهای مقصد خود را بشنوند. آژانس تبلیغاتی «Rosaparks» هزاران صدا از پاریس، بروكسل و آمستردام را گردآورده و آنها را در قالب سه پوستر خاموش- روشن ذخیره كرده است. در ادامه از مردم دعوت میشود تا هدفونهای شخصی خود را به آنها وصل كنند.
به گزارش امبیای نیوز، هر نقشه شهر حاوی هزاران صدای مختلف و یك جفت هدفون منحصر به فرد است، شامل صدای جریان آب در كانالهای آمستردام، فروشندگان در بازارهای پاریس و چرخهای تخته اسكیتسواران در بروكسل. در میان این صداها همچنین یكسری صداهای تاریخی مثل قرائت اشعار و یك سخنرانی توسط شارل دوگل، ژنرال فرانسوی، با مشاركت آرشیو صداهای پاریس (l›INA) وجود دارد.