پنجشنبه, ۲۸ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Thu, 18 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

بیلبوردهای شهر لبخند می‌ زنند

8 سال پیش ( 1394/7/7 )
پدیدآورنده : نرگس فرجی  

اگر به سطح شهر نگاهی بیندازید، می‌بینید که طرح‌های تبلیغاتی نقش بسته بر بیلبوردهای محیطی یک در میان در حال لبخند زدن هستند. لبخندی که معمولاً با چشمک هم همراه می‌شود، این روزها یکی از پرکاربردترین المان‌های استفاده شده در طرح‌های تبلیغاتی محیطی کشور است. البته این نخستین باری نیست که به یکباره طراحان تبلیغاتی یا سفارش‌دهندگان آگهی‌های داخلی به المانی علاقه‌مند شده‌اند و تعداد زیادی از آنها این المان را به‌گونه‌ای به ایده تبلیغات‌شان ربط داده‌اند. در صنعت تبلیغات کشور ما، چندوقت به چند وقت المانی مد می‌شود و تمام طراحان سراغ آن می‌روند، در چنین مواقعی المان آنقدر تکرار می‌شود که خاصیت اصلی خود را از دست می‌دهد و آن تأثیری که باید بر مخاطب بگذارد را دیگر نمی‌گذارد.

235235252425252525235635623

در این مواقع طراحان معمولاً همدیگر را متهم به این می‌کنند که از طرح هم الگوبرداری کرده‌اند. این درحالی است که همه فعالان عرصه تبلیغات می‌دانند که المان‌ها در تمامی حوزه‌ها اکثرا یکی است و آن هنر طراح تبلیغاتی است که از المانی یکسان به شکلی خلاقانه استفاده کند که هم باعث افزایش فروش برند شود و هم پیام تبلیغاتی را در ذهن مشتریان ماندگار کند اما به هرحال این اتفاق به سختی در کشور ما می‌افتد.

طراحان به گمان خلق یک طرح متفاوت مسیر سختی را طی می‌کنند و وقتی می‌بینند که نتیجه دلخواه را به‌دست نیاورده‌اند، مجددا سراغ المان مشترک خودشان می‌روند. با این توصیفات حال اکثر طراحان و برندها به المان لبخندی که چشمک می‌زند، علاقه‌مند شده‌اند و دائم این المان از طرحی به طرح دیگر کوچ می‌کند. نکته جالب توجه این است که فقط برندهای یک حوزه سراغ المان لبخندی که چشمک می‌زند، نرفته‌اند؛ شرکتی در حوزه خدمات اینترنتی، یک اپراتور، یک شرکت تولیدکننده محصولات غذایی، یک تولیدکننده حوزه پوشاک‌و... همه و همه از المان لبخند در طرح تبلیغاتی‌شان در جهت رساندن پیام‌شان به مخاطب استفاده کرده‌اند.

شعارهایی که مخاطبان را به خندیدن  دعوت می‌کنند

علاوه بر این موارد در اکثر مواقع همراه این المان شعاری نیز مرتبط با لبخند طراحی و در این طرح‌های تبلیغاتی گنجانده می‌شود. شعاری که مخاطبان را به لبخند زدن و شاد شدن دعوت می‌کند. اینکه نخستین بار در کدام طرح تبلیغاتی داخلی از این المان استفاده شده، موضوع آنچنان مهمی نیست، مهم این است که این المان زمانی به کار می‌رود که برندها تصمیم دارند خودمانی خبری را به مخاطبان برسانند. برای مثال مخاطبان را در جریان تخفیفات‌شان بگذارند یا بگویند که هوای‌شان را در شرایط مختلف دارند. در این باره به تازگی یکی از برندهای حوزه پوشاک با استفاده از این المان مشتریان را از تخفیفاتش مطلع کرده است.

نکته متمایز این آگهی تبلیغاتی به نسبت مابقی طرح‌های تبلیغاتی این است که در آن شعار جالبی نیز کار ‌شده است. شعار «به شادی بپوشید» برای این طرح تبلیغاتی در نظر گرفته شده که به نظر ارتباط خوبی میان حوزه فعالیت برند و شعار برقرار شده است. برند از المان لبخند و چشمک که المان ساده ولی خودمانی است به همراه یک شعار محاوره‌ای در طرح تبلیغاتی‌اش استفاده کرده است. شعاری که در اکثر مواقع فروشندگان بعد از فروش محصول به مشتریان در جهت خوشحال کردن به آنها می‌گویند.

در واقع این جمله یا شعار آشنا؛ همیشه با لبخندی نثار مشتریان می‌شود. بر این اساس به نظر ارتباط این دو یعنی المان طرح و شعار باعث شده که پیام راحت‌تر به مشتریان منتقل شود. البته برند در این آگهی از تخفیفات تازه خود خبر داده است. تخفیفاتی که در کشور ما یکی از عوامل خوشحال کردن مشتریان است. در نتیجه با اینکه ایده آگهی تبلیغاتی برند حوزه پوشاک بکر نیست، ولی راحت و ساده پیام را به مخاطبان رسانده است. این موضوع را می‌توان از نگاه یک مشتری برداشت کرد.

علاوه بر این در طرح تبلیغاتی حوزه پوشاک، طراحان با کمک وسایل خیاطی مانند دکمه و زیب، المان طرح را طراحی کرده‌اند که این کار نیز به فهمیدن طرح توسط مخاطب کمک زیادی کرده‌است. حال اینکه چقدر این نحوه پیام‌رسانی به مشتریان با شخصیت و هویت برند همخوانی داشته نیاز به بررسی بیشتری دارد اما از نتایج به عمل آمده در تبلیغات کشورمان می‌توان این‌گونه برداشت کرد که مشتریان ایرانی از طرح‌های تبلیغاتی شلوغ که پر از اطلاعات مختلف از زمان یا شروع تخفیفات است، بیزار شده‌اند و تمایل دارند که برند بدون هیچ پیچیدگی با آنها سخن بگوید و به آنها اطلاعات بدهد.

درنتیجه به نظر این المان به طراحان در این رابطه کمک کرده است. چون اکثر طرح‌هایی که از این المان استفاده شده، ساده هستند و طراحان از شلوغی پرهیز کرده‌اند. براین اساس ساده و بی‌واسطه صحبت کردن با مشتریان فاکتور مهمی است که برخی از برندهای ایرانی نسبت به آن توجه خاصی ندارند و در این باره باید برنامه‌ریزی داشته باشند.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/ITnrmysK
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتین
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه