همیشه صحبت از این است که کسبوکارها فقط به فکر فروش هستند و موضوع دیگری برایشان اهمیت ندارد اما در این میان کارشناسان میگویند کسبوکارهایی که به موضوعی فراتر از فروش میاندیشند و نگاهی خاص و اصیل به فرآیند فروش خود دارند، پول بیشتری را از کسانی که فقط به اعداد و ارقام توجه میکنند، بهدست میآورند. این نگاه متفاوت و فراتر از فروش توسط نیروهای فروشی بهوجود میآید که با اهداف بالاتر محصول را به مشتری معرفی میکنند. فروشندگانی که سعی میکنند، احساسات مشتریان را هنگام فروش درگیر کرده و به نوعی نگاهی متعصبانه در آنها ایجاد کنند.
در واقع چنین فروشندگانی با تمام وجود خود محصول را به فروش میرسانند. آنها به مشوقهای حاشیهای محصولات هنگام فروش توجه میکنند. این دسته از فروشندگان زمانی که فرآیند فروش بیش از پیش پیچیده میشود، به فکر راهکاری ساده و راحت برای ارائه محصولشان میگردند. به هرحال بازار کشور ما با نوسانات زیادی روبهرو است و فروشندگان حرفهای باید روی مشتریان و موجودی انبار خود متمرکز باشند. باخبر بودن از موجودی انبار باعث میشود که کسب وکارها در زمان بحران و کسادی، در قیمتگذاری انعطافپذیری بیشتری داشته باشند. با این کار کسب وکارها میتوانند متفاوتتر از رقبای بازار عمل کنند.
برای مثال، بیشتر فروشندگان از برچسب قیمت کارخانه برای قیمتگذاری استفاده میکنند اما اگر فروشگاهی قیمتهای رقابتی را روی کالای خود برحسب موجودی انبار قرار دهد، میتواند، بازه قیمتگذاری بزرگتری برای خود تعیین کند و در این میان بین مشتریان نیز محبوبتر میشود. در چنین مواقعی مشتریان با قیمتی مناسبتر محصول را در شرایط بحران بهدست میآورند و با افزایش آنها سود بیشتری هم نصیب کسب وکار میشود.