آژانس تبلیغاتی BBDO سانفرانسیسكو و یك شركت تولیدكننده غذای ارگانیك به نام Seeds of Change مردم را به نجات جان نژادهای گیاهی متنوع در معرض خطر انقراض قرار گرفته تشویق میكنند. كمپین «چاشنیها را نجات دهید» روی تلاشهایش پیرامون نجات نژاد در حال انقراض «گوجهفرنگی بنفش» Cherokee متمركز است. شركت Seeds of Change از مردم میخواهد با علم به این موضوع اقدام به پرورش و سپس خوردن گوجهفرنگیهای فوق در خانه خود كنند.
به گزارش امبیای نیوز، سرآشپز «هیو اچسون» از مردم دعوت كرد در Empire State Building به امتحان یك منوی خاص بپردازند. پس از برگزاری این رویداد به مردم گفته شده بود نژادهای در حال انقراض برایشان سرو میشود. برگزاری رویدادی با استفاده از یك ترفند خاص یك سبك بازاریابی است كه نمونههایی از آن را در گذشته میتوان یافت.