پنجشنبه, ۶ دی(۱۰) ۱۴۰۳ / Thu, 26 Dec(12) 2024 /
           
فرصت امروز

بازتعریف شعار Just Do It توسط نایکی

8 سال پیش ( 1395/6/13 )
پدیدآورنده : معراج آگاهی  

شرکت تولید لوازم ورزشی نایکی اخیرا تیزر تبلیغاتی را در شهر شانگهای چین فیلمبرداری کرده است که هدف از آن، بازتعریف شعار« Just Do It »  این برند معتبر آمریکایی عنوان شده است.

براساس مشاهدات صورت گرفته در این آگهی تبلیغاتی، ابتدا شاهد حرکت دوربین از یک ورزش به ورزش دیگر در خیابان های شانگهای هستیم و سپس با یک نوجوان فوتبالیست مواجه می شویم که در حال روپایی زدن با توپ از مدرسه خارج شده و به حرکت خود در پیاده رو درحالی که همچنان مشغول روپایی زدن است ادامه می دهد.

در ادامه این کلیپ ویدئویی تعدادی از دختران را می بینیم که در حال دریبل زدن با توپ بسکتبال به هنگام عبور از خیابان بوده و سپس تعداد زیادی از دوچرخه سواران و علاقه مندان به بازی فریزبی، آنان را احاطه می کنند.

در ادامه این آگهی تبلیغاتی ویدئویی دوربین با یک لانگ شات روی چهره ورزشکاران مشهور چینی نظیر لینا تنیسور زن این کشور زوم می کند که پس از ضربه شدید و انفجاری این تنیسور مطرح چینی به توپ، ناگهان دوربین به بالای پشت بام ها رفته و افراد دوستدار ورزش پارکور را که مشغول پرش میان پشت بام ها هستند به تصویر می کشد.

همزمان با جلوتر رفتن تیزر تبلیغاتی، شاهد حضور بازیکنان هاکی، دوچرخه سواران، گلف بازان و بازیکنان بیسبال در این کلیپ هستیم و در نهایت افرادی که به صورت روزانه از محصولات نایکی استفاده می کنند و آقای سون قهرمان رقابت های ماراتن در حالی که رودخانه Haihe  و پل Dagu در پشت سر آنها قرار دارد در قاب تصویر حاضر شده و به نوعی حسن ختام آگهی تبلیغاتی نایکی در شانگهای محسوب می شوند.

پس از ویژگی های تصویری موجود در این تیزر تبلیغاتی، شعارهای مطرح شده در آن مورد توجه کارشناسان و تحلیلگران حوزه تبلیغات و بازاریابی قرار گرفته است.

آنها بر این عقیده اند که استفاده از شعار «این کار را برای پیروزی و قهرمانی انجام نمی دهید، شما برای شهرت این کار را انجام نمی دهید، شما نیازی به انجام هیچ یک از این کارها ندارید، بله درست حدس زدید» و پس از این شاهد نقش بستن شعار « Just Do It » نایکی بر صفحه تلویزیون هستیم.

در این راستا Shaun Sundholm کارگردان هنری آژانس تبلیغاتی W+K Shanghai می گوید: «ما این آگهی تبلیغاتی را با استفاده از روش single-take  فیلمبرداری کردیم. استفاده از برداشت های بلند طولانی و طراحی حرکات پیچیده و همزمان افرادی که در این تیزر نقش آفرینی کرده اند از جمله چالش هایی بود که به هنگام فیلمبرداری از تیزر تبلیغاتی نایکی با آن مواجه شدیم.»

 وی ادامه داد: «استفاده از تعداد زیادی ورزشکار معمولی در کنار ورزشکاران مشهور و حرفه ای و طراحی حرکات آنان و همچنین طراحی حرکات توپ ها و سایر ابزارهای ورزشی، طراحی صحنه را به کاری غیرممکن بدل کرده بود چراکه بسیاری از افراد دائما با یکدیگر برخورد می کردند و حرکات توپ ها نامنظم بود.»Shaun Sundholm  افزود: «در تمام مدت ساخت آگهی نایکی با هرج و مرج مواجه بودیم اما در نهایت موفق شدیم از انرژی موجود در جهت ساخت یک تیزر تبلیغاتی مناسب و قابل توجه استفاده کنیم.»

Dino Xu  مدیر تجاری آژانس تبلیغاتی W+K Shanghai  نیز در این زمینه می گوید: «در تمام طول دوران کودکی ام در چین تعداد بسیاری از افراد را می دیدم که شعار Just Do It نایکی را تکرار می کردند بدون آنکه از معنا و فلسفه پنهان شده در آن اطلاعی داشته باشند».

وی ادامه داد: «در حال حاضر و پس از ساخت این آگهی تبلیغاتی بسیاری از افراد با شعار نایکی و معنای آن آشنا خواهند شد.»

منبع : www.adweek.com
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/xvQ7top8
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
سفارش سئو سایتقیمت ورق گالوانیزهخرید از چینخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانلوازم یدکی تویوتاتولید کننده پالت پلاستیکیهارد باکستالار ختمبهترین آزمون ساز آنلایننرم افزار ارسال صورتحساب الکترونیکیقرص لاغری پلاتینirspeedyیاراپلاس پلتفرم تبلیغات در تلگرام و اینستاگرامگیفت کارت استیم اوکراینمحصول ارگانیکبهترین وکیل شیرازخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلقیمت ملک در قبرس شمالیچوب پلاستضد یخ پارس سهندخرید آیفون 15 پرو مکسمشاور مالیاتیقیمت تترمشاوره منابع انسانیخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختاکستریم VXدانلود آهنگ جدیدلمبهخرید جم فری فایرتخت خواب دو نفرهکابینت و کمد دیواری اقساطیکفپوش پی وی سیتماشای سریال زخم کاری 4تخت خوابخرید کتاب استخدامیقیمت کمد دیواریکاشت ابرو طبیعیپارتیشنتاسیس کلینیک زیباییریفرال مارکتینگ چیست؟ماشین ظرفشویی بوشکوچینگ چیستتور سنگاپورخرید PS5
تبلیغات
  • تبلیغات بنری : 09031706847 (واتس آپ)
  • رپرتاژ و بک لینک: 09945612833

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه